• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ارتش آمریکا باید آماده مقابله با ایران، روسیه، چین و کره شمالی باشد

ارتش آمریکا باید آماده مقابله با ایران، روسیه، چین و کره شمالی باشد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت نیروهای نظامی این کشور بایستی از توانمندی های لازم برای مقابله با روسیه، چین، ایران و کره شمالی برخوردار باشد.
ژنرال ژوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهاراتی روز شنبه گفت نیروهای نظامی کشورش در صورت برخورداری از توانمندی های لازم برای مقابله با روسیه،چین، کره شمالی، ایران و افراط گرایی برای آینده آماده شده اند.
وی که در «همایش دفاع ملی ریگان» در شهر سیمی ولی کالیفرنیا سخنرانی می کرد علی رغم اذعان به اینکه مسائل مربوط به بودجه تا حدی از توان نظامی آمریکا کاسته اند مدعی شد نیروهای کشورش هنوز بهترین نیروها در جهان هستند و آمادگی دفاع از کشور و عمل به تعهداتشان در قبال متحدان واشنگتن هستند.
دانفورد در بخش دیگری از اظهاراتش با خاطرنشان کردن اینکه اعتبار نظامی آمریکا تنها مرهون اقدامات این کشور در گذشته نیست گفت ارتش این کشور بایستی توانمندی کامل برای مقابله با روسیه، چین، کره شمالی و ایران برخوردار باشد و نیروهای لازم برای غلبه بر افراط گرایی خشونت آمیز را داشته باشد.
وی با بیان اینکه عمل ایالات متحده آمریکا بر مفروضه قرارداشتن کشورها در حالت صلح یا جنگ مبتنی است ادعا کرد برخی کشورهای دیگر به نحو دیگری عمل می کنند. دانفورد گفت روسیه، چین، کره شمالی و ایران کشورهایی هستند که برای پیشبرد منافعش فعالیت نظامی سنتی را با توانمندی های اقتصادی، سیاسی، اطلاع رسانی و سایبری مخلوط می کنند.
دانفورد گفت: «آنها این کار را به نحوی انجام می دهند که شامل جرائم مربوط به تشدید تنش ها نمی شود. روسیه به ویژه در چیزی که من اسم آن را رقابت مخاصمه آمیز می گذارم مهارت وِیژه ای دارد؛ این رویکرد دارای یک بعد نظامی است اما فافد ویژگی های درگیری نظامی سنتی است.»

  پربازدید ترین