• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاکستان به شدت از اظهارات غنی در کنفرانس قلب آسیا انتقاد کرد

پاکستان به شدت از اظهارات غنی در کنفرانس قلب آسیا انتقاد کرد

پاکستان نسبت به اظهارات و سخنرانی رییس جمهور کشورمان در ششمین "کنفرانس قلب آسیا" واکنش نشان داد و آن را تاسف بار خواند.
سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در واکنش به سخنرانی و اظهارات محمد اشرف غنی رییس جمهور غنی درباره پاکستان در کنفرانس قلب آسیا گفت که آقای غنی آنچه که هند می خواست بشنود بیان کرد.
سرتاج عزیز با بیان این مطلب که اظهارات آقای غنی در کنفرانس قلب آسیا تاسف بار اما قابل درک است گفت که به رغم سخنرانی رهبران هند و افغانستان علیه پاکستان، کشورش در انزوا قرار نگرفته است.
وی که به نمایندگی از پاکستان در کنفرانس قلب آسیا در شهر امرتسر هند اشتراک کرده بود، گفت که در واقع می توان اضطراب افغانستان را درک کرد.
او تصریح نمود:"ما نیز درک می کنیم که اشرف غنی (رییس جمهور افغانستان) این سخنان را در خاک دشمن پاکستان بیان کرده است، واضح است که او در تلاش بود آنچه را بیان کند که آن ها، ترجیع میدهند بشنوند".
گفتنی است که محمد اشرف غنی رییس جمهور کشورمان و نرندرا مودی نخست وزیر هند در سخنرانی شان در ششمین کنفرانس قلب آسیا که در هند برگزار شده بود بدون نام گرفتن از پاکستان؛ از همسایگان خود خواستند که از پناه دادن و حمایت به تندروانی که در منطقه دست به خشونت می زنند، خودداری کنند.
آقای مودی در این سخنرانی خود خواهان گسترش همکاری ها میان کشورهای منطقه در امر مبارزه با تروریزم شده بود و تاکید کرده بود که سکوت در برابر تروریزم و حامیان آن، آنان را جسور می سازد.
آقای غنی نیز گفته بود که 500 میلیون دالری را که پاکستان سخاوتمندانه برای بازسازی افغانستان متعهد شده، می‌تواند به خوبی برای جلوگیری از افراط گرایی در پاکستان به مصرف برسد؛ چون بدون صلح هیچ پولی نمی‌تواند نیازمندی مردم افغانستان را مرفوع سازد.
اما این سخنرانی رهبران افغانستان و هند در مراسم افتتاح ششمین کنفرانس قلب آسیا خشم پاکستان را برانگیخت.
سر تاج عزیز که بعد از برگشت از هند به اسلام آباد با خبرنگاران صحبت می کرد گفت تلاش های هند برای جدا ساختن افغانستان و پاکستان به جای نخواهد رسید زیرا دو کشور، همسایه همدیگر بوده و روابط میان افغانستان و پاکستان مستقل است.
مشاورارشد نخست وزیر پاکستان گفت که نیازی به اعمال فشار برای مبارزه با دهشت افگنی نیست زیرا پاکستان به اندازه کافی و بیشتر از هر کشور دیگری برای از بین بردن دهشت افگنی کار کرده است.

  پربازدید ترین