• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افشاگری تند معارض معروف سوری علیه عربستان بعد از 5 سال

افشاگری تند معارض معروف سوری علیه عربستان بعد از 5 سال

یک فایل صوتی منسوب به «میشل کیلو» یکی از چهره‌های شاخص  معارضان سوری منتشر شده که حاوی انتقادهایی تند از عربستان و حاکمان این کشور است.
کیلو که نویسنده و تحلیلگر مسیحی سرشناس سوری است در این فایل صوتی می‌گوید: سعودی‌ها نه احساس تاریخی، عربی، ملی و اسلامی دارند نه واقعیت‌بینی؛ اینها سطحشان پایین‌تر از سطح سیاسی است و هیچ احساسی ندارند... دوست ندارم توهین کنم و به احترام مخاطبانم فحش نمی‌دهم و گرنه می‌دانید که در این مواقع من نمی‌توانم زبانم را کنترل کنم...
وی ادامه می‌دهد: سعودی‌ها مُدام می‌گفتند که به خدا قسم که می‌توانیم از عربستان کاخ ریاست جمهوری سوریه را هدف قرار دهیم... به آنها گفتم اگر به کمک مالی نیاز داریم این را قرض در نظر بگیرید.. اگر نیاز به سلاح داریم پولش را از ما بگیرید اما حق ندارید برای ما تصمیم بگیرید و ما را وادار کنید کشورمان را از دیدگاه شما ببینیم ما کشور خود را بهتر از شما می‌شناسیم من هزار بار سوریه را بهتر از شما و همه دستگاه‌های اطلاعاتی‌تان می‌شناسم.
این معارض سوری افزود: این حرف‌ها مربوط به سال 2012 است زمانی که بندر بن سلطان را که اختیارات کاملی درباره سوریه به او داده شده بود، برکنار کردند... «جان کری» وزیر خارجه آمریکا یک بار به ما گفت که او [بندر بن سلطان] همه تلاش‌های واشنگتن برای مقابله با دولت سوریه را از بین برده است.
وی که به همراه دیگر معارضان سوری در طول چندسال بحران این کشور از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حمایت مالی شده و با دولت قانونی کشورشان مبارزه می‌کردند اعتراف کرده که از همان روز اول مشخص بود، نه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و نه اسرائیل به دنبال ایجاد دموکراسی یا حکومت اسلامی در سوریه نبودند، از همان اول مشخص بود آنها کشوری می‌خواهند که به پرتگاه هرج و مرج رسیده باشد.
کیلو گفت: نه دموکراسی برای آنها قابل قبول بوده و نه حکومت اسلامی به همین دلیل سوریه را به سوی هرج و مرج سوق دادند و تا امروز هم هرج و مرج در این کشور را مدیریت می‌کنند... اما این هرج و مرج ان شاء الله با نابودی تک تک آنها از بین خواهد رفت و اگر ما پیروز نشدیم یا خدای ناکرده شکست خوردیم فاجعه‌ای چند برابر بزرگتر در کشورهای خودشان [کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس] ایجاد خواهد شد... زیرا آنها طعمه چرب‌تری هستند... پول و نفت دارند.
با وجود اینکه تقریبا همه از بیماری پادشاه فعلی عربستان و ابتلای او به آلزایمر آگاهی دارند این معارض سوری هم اعتراف می‌کند که پادشاه عربستان توان حرف زدن ندارد و گفت: من با شما شرط می‌بندم اگر کسی بتواند 30 ثانیه با پادشاه عربستان حرف بزند، این مرد هیچ چیزی ندارد... این یکی را هم آورده‌اند «محمد بن سلمان» که مثلا همه آمال و آرزوهایشان را در عربستان بر او بسته‌اند... محمد بن سلمان (پسر شاه و جانشین ولی‌عهد) که در آسمان‌ها سیر می‌کند...
کیلو گله‌مند از کم شدن حمایت‌های مالی عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ادامه می‌دهد: محمد بن سلمان باید بیاید با ما معارضان سوری صحبت کند با مردم سوریه صحبت کنند و بگوید که ما در طول سال‌های گذشته در حق شما جنایت کردیم و حالا که به شکست نزدیک شده‌اید چه کاری از دست ما بر می‌آید؟
وی مدعی شد: من به او گفتم که پول‌های شما ته ندارد و ما داریم از پول‌های شما محافظت می‌کنیم هر یک سوری که کشته می‌شود برای حمایت از 5 سعودی در جنگ احتمالی این کشور با ایران در یمن، کویت یا بحرین است... در ضمن 40 درصد جمعیت بحرین شیعه هستند، بعد از اینکه آمریکا در جنگ خلیج فارس عراقی ها را از کویت بیرون کرد، به دلیل وجود شیعیان مسلح، امیر کویت سه ماه جرأت نکرد پا در خاک کشورش بگذارد.
کیلو افزود: برادران ما در عربستان نه توان برنامه‌ریزی دارند و نه توان فرماندهی یک عملیات نظامی و با این توهم زندگی می‌کنند که در صحرا هستند و کلی پول دارند و مردمشان بیهوش شده و به کما رفته‌اند در حالی‌که اغلب مردم آنها بیهوش نشده بلکه سلفی و جهادی هستند... من به آنها گفتم اگر سوریه ویران شد این بحران به شما منتقل می‌شود نه اینکه سه چهارتا از این طرف بیایند سه چهارتا از آن طرف؛ به خدا قسم نمی‌گذاریم در حاشیه خلیج فارس سنگ روی سنگ بند شود.
این معارض سوری گفت: شما دارید بهترین کشور منطقه را ویران میکنید، برادران ما در عربستان نمیفهمند که سقوط سوریه یعنی سقوط خودشان همه دارند فریاد می‌زنند و این مسأله را می‌گویند اما سعودی‌ها نمیفهمند... شما می‌توانید باور کنید که حوثی ها 10 روستا را در عربستان به اشغال خود در آورده‌اند؟...

  پربازدید ترین