• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ابراز نگرانی نمایندگان مجلس از آزادی زندانیان «حزب اسلامی حکمتیار»

ابراز نگرانی نمایندگان مجلس از آزادی زندانیان «حزب اسلامی حکمتیار»

شماری از اعضای مجلس نمایندگان نگرانی‌های پیهم خویش را از رهایی زندانیان خطرناک در پوشش زندانیان حزب اسلامی مطرح می‌کنند.
شاه‌گل رضایی، عضو مجلس نمایندگان در نشست امروز این مجلس گفت که قرار است 2600 زندانی که جنایت‌کاران و قاچاقبران مواد مخدر در میان آنها وجود دارند، از زندان رها شود.
خانم رضایی افزود: مانند زمان حاکمیت کرزی، بار دیگر تحت عنوان موافقت‌نامه صلح با حزب اسلامی، می‌خواهند به صورت بی‌رویه زندانیان خطرناک را رها کنند.
این عضو مجلس نمایندگان تاکید کرد که جنایت‌کاران و تروریستان به قیمت خون سربازان پولیس و ارتش گرفتار شده اند و مجلس نباید در این زمینه بی تفاوت باشد.
او پیشنهاد کرد تا کمیسیون عدلی و قضایی از صلاحیت‌های خویش کار گرفته و فهرستی زندانیانی که قرار است آزاد شوند، را بررسی کنند.
در همین حال، عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان نیز در این باره گفت که رهایی قاچاقچیان مواد مخدر بدون فیصله دادگان سوال‌برانگیز است.
آقای ابراهیمی به کمیسیون عدلی و قضایی مجلس وظیفه سپرد تا این قضیه را با ارگان‌های ذیربط مطرح و به گونه جدی بررسی کند.
این چندمین روزیست که نمایندگان در شورای ملی از رهایی زندانیان طالب و قاچاقبران مواد مخدر زیر نام زندانیان حزب اسلامی ابراز نگرانی ‌می‌کنند.
امین کریم، رئیس هیات مذاکره کننده حزب اسلامی چند روز قبل گفت که قرار است چهارصد زندانی این حزب در جریان هفته پیش رو آزاد شوند.
گفته می‌شود در میان این زندانیان که قرار است رها شوند، شماری از زندانیان طالب، قاچاقبران مواد مخدر و متهمان به جرم‌های جنایی نیز شامل اند.
منابع امنیتی نیز تایید کرده اند که قرار است با چهره و هویت زندانیان حزب اسلامی، شماری از افراد وابسته به گروه طالبان، قاچاقبران مواد مخدر و زندانیانی که پرونده های جرمی دارند، از بازداشتگاه ها بیرون کشیده شوند.
در دوره حاکمیت حامد کرزی چندین بار زندانیان طالب از بازداشتگاه ها آزاد شدند اما پس‌تر دیده شد که این زندانیان سلاح برداشتند و دوباره در سنگرهای جنگی طالبان، دولت را به گلوله و باروت بستند.

  پربازدید ترین