• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حضور اعضای خانواده «گلبدین حکمتیار» در ولایت ننگرهار در شرق کشور

حضور اعضای خانواده «گلبدین حکمتیار» در ولایت ننگرهار در شرق کشور

در حالی که مقامات شرق کشور درباره احتمال اقامت رهبر حزب اسلامی در ولایت ننگرهار خبر می‌دهند یک منبع گفته است که اعضای خانواده حکمتیار در این ولایت حضور دارد.
رسانه‌های داخلی به نقل از منابعی در کشور اعلام کردند که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به احتمال زیاد ولایت ننگرهار را برای اقامتش انتخاب خواهد کرد.
«عطاء الله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار در این مورد گفته که تا هنوز معلوم نیست که گلبدین حکمتیار به این ولایت می‌رود اما آنها از این تصمیم استقبال خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد که در هفته‌های اخیر، هیئتی از کابل به ننگرهار سفر کرده بود تا شرایط اقامت حکمتیار و خانواده‌ او را در این ولایت بررسی کنند.
خوگیانی ادامه داد که اگر حکمتیار ننگرهار را برای اقامتش انتخاب کند، مردم استقبال خواهند کرد.
سخنگوی والی ننگرهار از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.
از سوی دیگر، یک منبع به رادیو آزادی گفته است که اعضای خانواده حکمتیار به ننگرهار رسیده‌ است و در روزهای آینده خود او نیز به آنها می‌پیوندد.
این منبع افزود: آمادگی‌ها برای حضور رهبر حزب اسلامی در ولایت ننگرهار اتخاذ شده است و مکانی نیز برای اقامت او در نظرگرفته شده است.
به گفته این منبع، حکمتیار مدتی در ننگرهار می‌ماند و سپس به کابل عزیمت خواهد کرد.
«محمد اکرم خپلواک» مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیسیون اجرایی توافقنامه دولت کابل و حزب اسلامی گفت که برای محل اقامت حکمتیار مکانهای مختلفی در نظر گرفته شده است اما تصمیم نهایی توسط حزب اسلامی گرفته خواهد شد.

  پربازدید ترین