• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزرای خارجه ناتو امروز درباره افغانستان گفتگو می کنند

وزرای خارجه ناتو امروز درباره افغانستان گفتگو می کنند

وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) امروز در دومین روز نشست خود در بروکسل در مورد امنیت و ثبات افغانستان بحث و تبادل نظر می کنند.
قرار است تا ساعات دیگر نشست وزرای خارجه ناتو درباره افغانستان برگزار گردد و در آن یکبار دیگر این سازمان تعهدات خود به افغانستان را اعلام خواهد کرد.
وزیران خارجه بیست و هشت کشور عضو ناتو به روز دوشنبه (15 قوس) در شهر بروکسل گردهم آمده اند و روی موضوع هایی چون اوضاع افغانستان، نبرد با داعش و آینده روابط این سازمان با ایالات متحده امریکا بحث می کنند.
دبیر کل ناتو در آغاز این نشست دو روزه تأکید ورزید که افغانستان هنوزهم مشمول آجندای ناتو است و درنشست روز چهارشنبه (17 قوس) چالش‌ها دربرابر این کشور به بررسی گرفته خواهند شد.
در همین حال وزارت امور خارجه افغانستان نیز گفته است که صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه روز سه شنبه به هدف اشتراک در اجلاس وزرای امور خارجه ناتو، عازم بروکسل شده است.
قرار است، وزیر امور خارجه نشستی که امروز چهارشنبه ؛ با اشتراک کشورهای سهیم در مأموریت حمایت قاطع ناتو، در لابلای این اجلاس، پیرامون افغانستان برگزار می شود، اشتراک و سخنرانی نماید.
وزارت خارجه گفته است که این اولین نشست پیرامون افغانستان به سطح وزرای امور خارجه ناتو پس از اجلاس سران این سازمان در ماه جولای سال روان میلادی در وارسا بوده و فرصتی برای تجدید تعهداتی که کشورهای عضو و شریک ناتو و حکومت وحدت ملی افغانستان در اجلاس وارسا در قبال افغانستان سپرده اند، محسوب می شود.

  پربازدید ترین