• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نی: رسانه های پاکستانی باید از مردم افغانستان معذرت خواهی کنند

نی: رسانه های پاکستانی باید از مردم افغانستان معذرت خواهی کنند

دفتر حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان (نی) از رسانه های پاکستانی خواسته است که از شهروندان افغانستان باید معذرت خواهی کنند.
بدنبال گفته های رییس جمهور غنی در نشست کنفرانس قلب آسیا در هندوستان که در آن سران بیش از 40 کشور دنیا شرکت کرده بودند، رییس جمهور غنی پول که قرار بود پاکستان برای مردم افغانستان کمک کند را نپذیرفت.
دفتر نی با نشر خبرنامه ی نوشته است که برخی از رسانه ها و خبرنگاران پاکستانی با استفاده از واژه ها و جملات غیر اخلاقی و دور از کرامت انسانی شأن به رییس جمهوری افغانستان اهانت کرده اند.
در همین حال مسوولان دفتر نی حمایت کنندۀ رسانه های آزاد افغانستان توهین رییس جمهور از سوی رسانه های پاکستان را یک عمل غیر مسلکی و حرفوی دانسته و آن را دور از اخلاق رسانه یی و برخلاف عرف و اصول پذیرفته شدۀ جهانی خبرنگاری می داند.
آنان (مسوولان نی) عمل رسانه های پاکستان را اهانت به تمام شهروندان کشور می داند، بنا از زسانه های پاکستانی خواسته است تا از ملت و مردم افغانستان عذر خواهی کنند.
در خبرنامه نی همچنان آمده است که رسانه ها و خبرنگاران رسالت دارند تا ملت ها را با هم وصل کنند، ایجاد تفرقه و نفاق افکنی و ترویج نفرت میان ملت های جهان از سوی هر نهاد رسانه یی که صورت گیرد مردود است و باید رسانه های خاطی مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.
دفتر نی همچنان نوشته است: از حکومت پاکستان می خواهیم تا جلو رسانه های نفاق افکن و نفرت زای پاکستانی را بگیرد و نگذارد رسانه های آن کشور با نشر و پخش گزارش های زهراگین؛ شهروندان افغانستان و پاکستان را نسبت به یکدیگر متنفر بسازند.
به باور نی، رسانه های خاطی باید از سوی نهاد های مرتبط در پاکستان مورد تعقیب قانونی قرار گیرند.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی، در کنفرانس قلب آسیا که در شهر امرتسر هندوستان برگزار شده بود؛ مساعدت 500 ملیون دالری دولت پاکستان را رد نمود و گفت: این پول را بهتر است پاکستان در مبارزه با تروریزم هزینه کند.
این اظهارات آقای غنی واکنش های تند و در جایی هم غیر مسوولانه ی رسانه های پاکستان را به دنبال داشت. برخی از رسانه ها و خبرنگاران پاکستانی با استفاده از واژه ها و جملات غیر اخلاقی به رییس جمهور و مردم افغانستان توهین کرده اند.

  پربازدید ترین