• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مصاحبه با مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی در رابطه با اتفاقات اخیر در افغانستان و حمله تروریستی مسجد باقرالعلوم کابل

مصاحبه با مولوی سید ابراهیم  فاضل حسینی در رابطه با اتفاقات اخیر در افغانستان و حمله تروریستی مسجد باقرالعلوم کابل

س. نظر شما درباره اتفاقات اخیر در افغانستان و حملات تروریستی بر علیه مسلمین در سراسر جهان اسلام چیست؟
ج . هر حرکت انتحاری و غیر شرعی و اسلامی که باعث هلاک انسانها و هلاک کشت و زرع مسلمانان و حیوانات باشد ما محکوم می کنیم . قرآن می فرماید وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی ٱلْحَیَٰوةِ ٱلدُّنْیَا بعضی از انسان ها شما را به تعجب و حیرت می اندازند که ادعای خوبی و ادعای این دارند که من کار خوبی می کنم  وَیُشْهِدُ ٱللَّهَ عَلَىٰ مَا فِی قَلْبِهِ خدا را شاهد میگیرد به آنچه که در قلبش است و وَهُوَ أَلَدُّ ٱلْخِصَامِ  آن شخص همواره در جنگ با مردم استو در حال ستیز است وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِی ٱلأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیِهَا وَیُهْلِکَ ٱلْحَرْثَ وَٱلنَّسْلَ وَٱللَّهُ لاَ یُحِبُّ ٱلفَسَادَ و کوشش میکند در زمین تا هلاک کند کشت و زرع را . خداوند افراد مفسد را دوست ندارد.
هر کس که فساد میکند و راه غیر شرعی میرود از دید شریعت محکوم است چه در افغانستان و چه در جای دیگرو این ها خلاف شرع و اسلام است. خلاف شرع است که اطفال و کودکان و زنان بی پناه و مردان کشته می شوند. همه این امور محکوم است د ر اسلام و قرآن .هر حرکت تروریستی که این نتایج فجیع را در بر دارد نزد ما علمای اهل سنت و جماعت محکوم است فرقی ندارد شیعیان کشته شوند یا اهل سنت و یا هر فرقه و مذهبی که باشند.

س. الان در کشور افغانستان و در بعضی از کشورهای مجاور ان عده ای تحت عنوان اسلام و علوم دینی در حال تفرقه اندازی میان فرق اسلامی و حتی قبایل هستند و این موضوع تنش زا هست. نظر شما در این باره چیست.؟
بنده اطلاع ندارم که فرد خاص و از علمای مشهور چنین رویه ای داشته باشد علمای متشرعی دارد افغانستان که شهرت و زبان زد هستند اما اگر فردی تحت عنوان اسلام و علم و علما چنین روشی دارد عملشان خلاف شریعت اسلام هست و محکوم است . اسلام دعوت به توحید و وحدت می کند و اینکه نباید تعرضی به دیگری وارد آید ما کسی را تکفیر نمیکینیم و این حرکت حرکت تکفیر است، نه شیعه و نه سنی هیچکدام حق تکفیر یکیدیگر را ندارند .زیرا تکفیر خلاف روش اسلاف ما هست خلاف روش امام ابوحنیفه است زیرا امام ابوحنیفه کسانی که اهل قبله هستند را مسلمان می داند و تکفیرشان را جایز نمی داند و حتی منع می کردند از این موضوع و ما حق تکفیر نداریم.ما نه صحابه را بد بگوییم و نه اهل بیت عصمت و طهارت را.

س . وظایف رسانه ها در این عصر وحدت چیست؟
ج . امت اسلامی باید دعوت به وحدت بشوند توسط رسانه ها و این سفارش قرآن و پیامبر و صحابه است .رسانه ها باید در طریق وحدت و صلح و صفا حرکت کنند و هر چیزی که بوی تکفیر و تفرقه می آید باید از آنها پرهیز کرد.

س. پس تکلیف رسانه های شیعی لندن نشین و رسانه های تند رو تکفیری اهل سنت چیست؟
رسانه هایی که تکفیر می کنند و وحدت را بر هم می زنند این خلاف دین و شریعت است . هر رسانه ای که باشد چه شیعی و چه سنی این رسانه ها توحیدی نیست و مربوط به انگلیس و استعمار و استکبار است که می خواهند صفوف مسلمین و وحدت کلمه را بر هم بزنند و اختلاف بیاندازند تا بتوانند به اهداف شومشان دست پیدا کنند.

  پربازدید ترین