• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پناهجویان هموطن از ماریا حمایت کردند (عکس)

پناهجویان هموطن از ماریا حمایت کردند (عکس)

ده ها پناهجوی افغانستانی در مقابل دفتر پناهندگی فدرال آلمان در برلین جمع شده بودند، تا تاثر و تاسف خود را نسبت به قتل و تجاوز ماریا دختر دانشجوی آلمانی در شهر فریبورگ آلمان که به احتمال قوی به دست یک نوجوان 17 ساله صورت گرفته است، محکوم نمایند.
گفته می شود که این دختر دانشجو رضاکارانه به پناهجویان کمک می کرد. او نیمه شب با بایسکل از یک پارتی دانشجویی به خانه بر می گشت که ناپدید شد و جسدش فردای همان شب یعنی در16 اکتوبر در حاشیه رودخانه درایسم پیدا شد. اعتراض کنندگان عکس هایی از ماریا دانشجوی به قتل رسیده را در دست داشته که روی آنها نوشته شده بود: ماریا بسیار متاسفم و برای همدردی برایت شمع روشن کردیم و خود را در غمت شریک می دانم و می خواهم در چنین شرایط دشواری اظهار تسلیت برای خانوده و دوستانت بفرستم.
در این اعتراض نامه ها نوشته شده بود: ماریا، برای اظهار تاثر و غم شریکی راه دیگری نداشته ایم جز اینکه شماری از پناهجویان افغانستانی مقیم برلین در خیابانی ایستاده شویم و با روش نمودن شمع به روح ات دعا نموده، خشم و انزجار خود را به این قتل فجیع که شمع چراغ زندگی ات را در نوجوانی خاموش نموده و فامیل ات را داغدار نموده است ابراز نماییم.
این قتل انعکاس زیادی در مطبوعات آلمان داشته، به طوری که صدراعظم آلمان، خانم مرکل و معاونش آقای زیگار گاریل ضمن محکوم نمودن این قتل گفته اند که این جرم فقط توسط یک جوان پناهنده صورت گرفته و نباید تقصیر آن را به همه پناهجویان نسبت داد. آقای دیتر زالموس شهردار فرایبورگ به خبرگزاری آلمان ( دی پی ای ) گفت: در پی این رویداد تغییری در دهنیت مردم نسبت به پناهجویان به میان نیامده است. شهردارفرایبورگ هشدار داد که همه مهاجرین را به خاطر قتل ماریا نباید محکوم کرد.

  پربازدید ترین