• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

50 درصد بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال افغانستان، مهاجرین مقیم ایران هستند

50 درصد بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال افغانستان، مهاجرین مقیم ایران هستند

عبدالرزاق ممرک گفت: 30 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان دعوت شده‌اند که نیمی از آنها مهاجرین مقیم ایران هستند.
«عبدالرزاق ممرک» سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان در گفت‌وگو با فارس، جزئیات بیشتری از انتخاب بازیکنان مهاجر افغانستانی به اردوی تیم ملی فوتسال را تشریح کرد.
وی گفت: به دنبال مسابقاتی که در روزهای گذشته در تهران برگزار شد و 6 نفر به اردوی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال دعوت شدند، آخرین مسابقه نیز در شهر مشهد برگزار شد و از این مسابقه نیز 5 نفر دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان افزود: مسابقه‌ای که در مشهد برگزار شد با حضور 32 بازیکن زیر 20 سال از 9 استان مهاجرین‌نشین شرقی و جنوبی ایران بود که بعد از پایان مسابقه 5 نفر به اردو تیم ملی دعوت شدند.
ممرک خاطر نشان کرد: استعدادهای بسیار خوبی در رشته فوتسال در میان مهاجرین در ایران وجود دارد، چون این کشور در فوتسال جهان مطرح است و در جام جهانی گذشته مقام سوم را کسب کرده و در آسیا هم حرف اول را می‌زند.
وی ادامه داد: حضور بازیکنان مهاجر در کنار فوتسالیست‌های ایرانی باعث رشد آنان شده که این موضوع به ما کمک می‌کند که با استفاده از بازیکنان نخبه مهاجر در ایران، تیم ملی فوتسال خود را تقویت کنیم و بتوانیم در سطح آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان یادآور شد: حدود 2 ماه دیگر 30 بازیکن را به کابل دعوت می‌کنیم و 15 بازیکن از شهرهای داخل افغانستان و 15 بازیکن هم از مهاجرین افغانستانی داخل ایران به این اردو دعوت می‌شوند و حضور این همه بازیکن مهاجر نشان از استعداد و رشد آنان در ایران دارد.
ممرک ادامه داد: بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی 3 هفته در کابل تمرین خواهند کرد و بعد از 3 هفته تمرین 14 بازیکن خط خواهند خورد و 16 بازیکن دیگر به عضویت تیم ملی درخواهند آمد و بعد از 2 ماه تمرین خود را برای بازی‌های آسیایی آماده خواهند کرد.
وی در مورد اهداف و برنامه‌های آینده تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان افزود: تیم فوتسال زیر 20 سال هدفش شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی است و بعد هم پشتیبانی برای تیم فوتسال بزرگسالان و هدف ما از آماده کردن این تیم حضور در مسابقات آسیایی 2017 است و امید داریم که نتایج خوبی را از این مسابقات به دست آوریم.
عبدالرزاق ممرک تصریح کرد: ما حضور خود در جام جهانی را دور از دسترس نمی‌دانیم و حضور بازیکنان جوان ما در بازی‌های جهانی تجربه خوبی برای آینده فوتسال ما خواهد بود.
وی افزود: ما این را دور از دسترس نمی‌بینیم که جز 4 تیم آسیا در سال 2017 باشیم و انشالله از تیم‌های باشیم که با دعای مردم افغانستان و همت بازیکنان در سال 2020 بتوانیم در جام جهانی شرکت کنیم.
سرمربی تیم فوتسال کشورمان در پایان از همکاری مقامات ورزشی ایران که نهایت همکاری را با فدراسیون فوتسال افغانستان داشتند تقدیر و تشکر کرد.

اتفاق خوب ورزش مهاجرین
در روزهای گذشته فوتبال مهاجرین افغانستانی در ایران شاهد یک اتفاق خوب بود، اتفاقی که سال‌ها جوانان مهاجر افغانستانی منتظر آن بوده و برای رسیدن به آن تلاش کرده بودند.
بالاخره پس از سال‌ها مسئولان فدراسیون فوتبال کشور به این نتیجه رسیدند که می‌توانند از توان فوتبالیست‌های جوان افغانستانی که سال‌هاست در ایران زندگی می‌کنند استفاده کرده و این فرصت را برای انها فراهم آورند تا بتوانند از این ظرفیت خود برای کشورشان استفاده کنند.
با حضور «عبدالرزاق ممرگ» سرمربی و  «محمود سیدی» مربی تیم ملی فوتسال افغانستان و به میزبانی شورای مرکزی ورزش مهاجرین افغانستانی به ریاست «خانعلی هدایت» و با مشارکت هیئت  فوتبال ورامین، شهریار و قم، مسابقات چهار روزه برای انتخاب اعضای تیم ملی فوتبال جوانان افغانستان مسابقات برگزار شد.
در پایان این مسابقات شش نَفَر به اردوی انتخابی تیم ملی فوتسال زیر 21 سال افغانستان دعوت شدند.
 «محمد جواد صفری»، «محرم جعفری»، «مهدی حسنی»، «محمد بربری»، «حمید امینی» و «عباس احمدی» شش جوان مهاجر افغانستانی هستند که حالا پس از چشیدن سختی‌های مهاجرت می‌توانند شیرینی حضور در تیم ملی فوتسال کشورشان را بچشند.

  پربازدید ترین