• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفیر افغانستان در ناروی: این بدترین زمان برای دیپورت پناهجویان افغانستانی به کشور است!

سفیر افغانستان در ناروی: این بدترین زمان برای دیپورت پناهجویان افغانستانی به کشور است!

در نهایت و پس از مدتها سکوت  سفارت افغانستان در ناروی در مقابل دیپورت اجباری پناهجویان به افغانستان٬ شکسته شد!
متاسفانه ایشان بسیار دیر عکس العمل نشان دادند ولی امیدواریم که گفته های ایشان از گفته به عمل تبدیل شود و سفارت افغانستان بر طبق وظیفه خود عمل کرده و تلاش کنند تا از طریق رایزنی دیپلوماتیک با دولت ناروی آنها را ترغیب به توقف دیپورت افغانستانیها نمایند!
خانم شکریه بارکزی سفیر کشورمان در ناروی طی صحبت با خبرگزاری آفنپستن ناروی از اخراج اجباری و گسترده پناهجویان افغانستانی انتقاد کرده و گفت: «این بدترین زمان برای دیپورت پناهجویان افغانستانی به کشور است!
او از دولت ناروی و وزیر مهاجرت این کشور خانم لیستهاوگ خواسته تا دیپورت افغانستانیها را متوقف کنند. خانم بارکزی هشدار داده که دیپورت اجباری افغانستانیها ممکن است باعث ایجاد یک فاجعه انسانی در افغانستان شود!
او اضافه میکند: ما در افغانستان وضعیت امنیتی بسیار دشواری را پیش رو داریم، با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای کمک کننده قصد دارند تا نیروهای امنیتی خود را از افغانستان خارج کنند این وضعیت پیچیده تر و نا امن تر خواهد شد!»

هانورگه: این سخنان سفیر افغانستان در حالی بیان میشود که طی چند ماه گذشته تعداد بسیاری از پناهجویان بدون رعایت موازین انسانی و بصورت سیستماتیک با جواب منفی و دیپورت روبرو شدند!
سفیر افغانستان میبایستی به عنوان نماینده مردم و دولت افغانستان در ناروی از حقوق اتباع خود با قاطعیت دفاع کرده و در موارد مختلف اقدام و اطلاع رسانی نماید!
متاسفانه این ضعف در فعالیتهای مناسب و نداشتن هماهنگی و اراده کافی در ساختار سیاسی افغانستان باعث شده که سفرا و دیپلوماتهای افغانستان هم متاثر شده و در زمینه خدمات به اتباع خود کوتاهی کنند!

  پربازدید ترین