• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جشنواره «امید رحمت» با محوریت حمایت از زنان مهاجر و گرامیداشت هفته وحدت در ولایت کرمان ایران برگزار شد

جشنواره «امید رحمت» با محوریت حمایت از زنان مهاجر و گرامیداشت هفته وحدت در ولایت کرمان ایران برگزار شد

جشنواره امید رحمت با محوریت حمایت از زنان مهاجر و گرامیداشت هفته وحدت در روز های 26 و 27 قوس (آذر ماه) در ولایت کرمان در محل کانون اسلامی  اندیشه برگزار شد.
این جشنواره دو روزه به همت جوانان ، دانشجویان و معتمدین جامعه مهاجر اعم از اهل سنت و تشیع ولایت کرمان و با کمک و همکاری اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی ، کمیسیاریای عالی سازمان ملل و اتحادیه فردا ولایت کرمان برگزار گردید .
این جشنواره در روز اول با افتتاح نمایشگاه غذای سنتی ، لباس محلی ، صنایع دستی افغانستان و دست آورد های کودکان کار  ، زنان ، جوانان و ورزشکاران جامعه مهاجر آغاز به کار کرد.
ویژه برنامه ی گرامیداشت میلاد با سعادت  پیامبر اکرم (ص) و سبط گرامی ایشان حضرت صادق (ع)و هفته وحدت با حضور مسئولین ، معتمدین ، متنفذین ، علما و عموم مردم مهاجر مقیم ولایت کرمان از ساعت 9 الی 12 صبح روز جمعه 26 آذر ماه در محل تالار کانون اندیشه برگزار شد.
در ابتدای مراسم سرکار خانم شکریه طاهری به نمایندگی از ستاد برگزاری این جشنواره ، اهداف برگزاری این جشنواره را بیان نمودند و به تمام شرکت کنندگان و بازدید کنندگان خوش آمد گفتند .
در این همایش ریاست محترم اداره اتباع و مهاجرین خارجی ولایت کرمان جناب آقای شمس الدینی ، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا انوری به نمایندگی از مهاجرین تشیع و مولوی محمد محمدی به نمایندگی از مهاجرین اهل سنت ولایت کرمان ایراد سخن کردند.
سخنرانان بر  لزوم حفظ وحدت و همبستگی تمام اقشار و مذاهب در بازسازی افغانستان  تاکید کردند؛ و متذکر شدند که دشمنان اسلام با تفرقه افکنی و نفاق ، آتش جنگ و تفرقه را در کشورهای مسلمان روشن می کنند و مسلمانان تنها با اتحاد و همدلی می توانند دسیسه و توطئه  آنان را خنثی کنند.
پخش کلیپ سخنرانی استاد شفق امام جمعه کابل ، نعت خوانی توسط آقای علمیار  ، مولودی خوانی توسط آقای نبی نوری ، اجرای سرود توسط گروه سرود آوای میهن به سرپرستی آقای مصطفی جعفری  و شعرخوانی توسط گروه شعرخوانی هنرجویان فن بیان با هنرنمایی آقای مصطفی جعفری ، سرکار خانم نرگس رسولی ، اقای آرمان رحیمی ،  در وصف میلاد مسعود نبی اکرم و سبط گرامی ایشان حضرت صادق ع از دیگر برنامه های این ویژه برنامه بود .
ویزیت رایگان عموم مردم توسط دکتر عبدالطیف رسولی پزشک توانمند جامعه مهاجر  و خانم دکتر چاوشان متخصص اطفال از دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برنامه های این جشنواره بود .
روز دوم جشنواره علاوه بر دایر بودن نمایشگاه ویژه برنامه تحت عنوان \" جنگ شادی خانواده ها \" به مناسبت جشن میلاد پیامبر و حضرت صادق (ع) برگزار گردید .
در ابتدای این ویژه برنامه سرکار خانم خدیجه محمدی کارشناس ارشد روانشناسی در مورد ازدواج آسان و موانع آن , ایراد سخن کردند.
اجرای زیبای تئاتر توسط هنرجویان فن بیان با موضوع تحصیل به ویژه تحصیل دختران و تعصب بی جایی که در مقابل آن وجود دارد ، از برنامه های محوری این همایش بود .
اجرای زیبای طنز توسط جناب آقای احمد محمدی , مجری و طنز پرداز توانمند جامعه مهاجر  و همکار ایشان جناب آقای کوروش فقیر شاهی  فضای شادی بر مجلس حاکم کردند .
در ادامه  اجرای سرود زیبایی توسط گروه  سرود انجمن دوستدار کودک که متشکل از کودکان کار هست، به سرپرستی اقای علی کبیری و نمایش اتن ملی توسط جوانان برومند به سرپرستی آقای غلام سخی نظری و اجرای زنده موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی آوای وطن گرمی بخش مجلس بودند.
بعد از اتمام ویژه برنامه ،  چکاب رایگان پزشکی توسط دانشجویان علوم  پزشکی جامعه مهاجر برای عموم بازدید کنندگان صورت گرفت .
مجریان ، گویندگان بخش رادیو ، گزارشگر ، گروه تئاتر ، گروه شعرخوانی  از هنرجویان فن بیان بودند که اجرای زیبایی را به نمایش گذاشتند.
نمایشگاه غذا و صنایع دستی در هر دو روز از ساعت 8 صبح الی 6 عصر برای عموم علاقه مندان و بازدید کنندگان  دایر بود و مورد استقبال پرشور و گسترده  جامعه مهاجر و مردم کرمان قرار گرفت .

 

\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"

  پربازدید ترین