• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جشنواره «افغانستان شناسی»؛ بهانه نسل دوم و سوم مهاجرت برای آشنایی با وطن در ولایت قم ایران

 جشنواره «افغانستان شناسی»؛ بهانه  نسل دوم و سوم مهاجرت برای آشنایی با وطن در ولایت قم ایران

 جشنواره افغانستان‌شناسی در حالی چهارمین دوره خود را به پایان رساند که برگزاری آن بهانه‌ای شده برای نسل‌های دوم و سوم مهاجرت که تاکنون کشور خود را ندیده‌اند تا بدینوسیله با وطن خود اشنا شوند.
بعدازظهر روز جمعه چهارمین افغانستان‌شناسی ویژه مهاجرین افغانستانی ساکن ولایت قم ایران به کار خود پایان داد.
بنا به اظهارات «یوسف حیدری» مدیر مؤسسه «پویا نگار» و دبیر برگزاری چهارمین دوره جشنواره افغانستان‌شناسی ولایت قم، در این دوره از جشنواره که به همت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی ولایت قم و با همکاری گروه‌ها و تشکل‌های فرهنگی مهاجرین افغانستانی ساکن در این ولایت برگزار شد بیش از بیست گروه فرهنگی و هنری آثار و تولیدات خود را در قالب غرفه‌هایی به نمایش عمومی گذاشتند.
حیدری در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای مناسب برای آگاهی نسل دوم و سوم مهاجرت با پیشینه فرهنگی و تاریخی خود دانست و ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین جشنواره‌هایی جوانان و نوجوانان مهاجر افغانستانی که در جمهوری اسلامی ایران متولد شده‌ و تاکنون وطن خود را از نزدیک ندیده‌اند را با فضای هنری و فرهنگی کشور خود آشنا شوند.
 وی در ادامه تصریح کرد: جشنواره افغانستان‌شناسی بهانه‌ای است تا مهاجرین با پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در بین خود آشنا شوند و روند بازگشت به وطن خود را تسریع بخشند.
گفتنی است این جشنواره به مدت دو روز در فرهنگسرای جوان ولایت قم دایر و شامل برنامه‌هایی چون تئاتر، ویزیت رایگان، حرکات ورزشی و کارگاه‌های آموزش خانواده بوده است.

برای دیدن تصاویر کلیک کنید

  پربازدید ترین