• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت داخله/کشور ایران مدارک اتباع دارای کارت اقامت موقت را تمدید می کند

وزارت داخله/کشور ایران مدارک اتباع دارای کارت اقامت موقت را تمدید می کند

 مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: مدارک اتباع دارای گذرنامه به تناسب نوع ویزا توسط نیروی انتظامی و مدارک اتباع دارای کارت اقامت موقت توسط وزارت داخله/کشور ایران تمدید می‌شود.
«مهدی سلیمانی» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: بیشتر مهاجران خارجی در ولایت اصفهان اتباع افغانستان و عراق هستند.
وی با بیان اینکه اصفهان از نظر تعداد اتباع خارجی، سومین ولایت در ایران بعد از ولایت تهران و خراسان رضوی است، اظهار کرد: از بین این اتباع، حدود 120 هزار نفر دارای کارت موقت اقامت و حدود 50 هزار نفر دارای گذرنامه و ویزای معتبر هستند.
وی با اشاره به اینکه دارندگان گذرنامه، شامل اتباع خارجی مهاجر و دارندگان کارت موقت اقامت، شامل اتباع خارجی پناهنده یا آواره هستند، توضیح داد: مهاجران برای اقامت در ایران درخواست داده اند و دارای گذرنامه هستند و به تناسب برای آنها ویزا صادر شده است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در تمدید مدارک قانونی اتباع خارجی افزود: اتباع خارجی باید در زمان اعلام شده برای تمدید مدارک خود مراجعه کنند.

مرحله نهایی تمدید مدارک قانونی اتباع خارجی از امروز چهارم جدی/دی
وی در گفت‌و گو با ایرنا، خاطرنشان کرد: مرحله نهایی تمدید مدارک قانونی اقامت اتباع خارجی دارای کارت آمایش وهویت در سالجاری از چهارم جدی/ دی آغاز می شود.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان از جمله مشکل‌های اتباع خارجی را از کار افتادگی و کهولت سن تعدادی از آنها عنوان و تصریح کرد: این افراد به خدمات توانبخشی و خیریه نیاز دارند و تا کنون خیریه‌های زیادی در این زمینه از آنها حمایت کرده اند.

خدمات سازمان بهزیستی به معلولان اتباع خارجی
وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی نیز خدماتی مانند مشاوره و حمایت از معلولان را به اتباع خارجی ارائه می کند، اضافه کرد: کمیته حل اختلاف جهت رسیدگی به دعاوی مالی و اختلافات اتباع خارجی در اصفهان فعال است.
سلیمانی با بیان اینکه تعداد اندکی از اتباع خارجی ممکن است تمکین به مقررات نداشته باشند که برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد، تاکید کرد: تعدادی از آنها نیز از افراد موفق در عرصه های مختلف هستند.

  پربازدید ترین