• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خشم نتانیاهو از اوباما به دلیل وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت

خشم نتانیاهو از اوباما به دلیل وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت

بنیامین نتانیاهو ضمن محکوم کردن تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، اظهارات تندی علیه باراک اوباما مطرح کرده است.
در ادامه واکنش‌های رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه محکومیت شهرک‌سازی‌ها، بنیامین نتانیاهو رئیس‌جمهور آمریکا را به در پیش گرفتن «یک اقدام ضد اسرائیلی شرم‌آور در سازمان ملل» متهم کرده است.
جمعه هفته گذشته با وجود لابی‌های رژیم صهیونیستی، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه محکومیت شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی سال 1967 را با 14 رای موافق و یک رای ممتنع آمریکا به تصویب رساند.
مقامات رژیم صهیونیستی و حامیان سرسخت آن به ویژه در کنگره آمریکا دولت باراک اوباما را به دلیل وتو نکردن قطعنامه در شورای امنیت مورد حملات لفظی شدید خود قرار داده‌اند.
در ادامه همین روند، بنیامین نتانیاهو در یک مراسم در اراضی اشغالی اظهارات تندی علیه اوباما مطرح کرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «از زمان (جیمی) کارتر، همه روسای جمهور آمریکا متعهد شده بودند که در شورای امنیت سازمان ملل، برای دیکته کردن شرایط و مفاد راه حلی دائمی تلاش نکنند».
نتانیاهو ادامه داد: «در مغایرت کامل با این تعهد، دولت اوباما یک اقدام شرم آور ضد اسرائیلی در سازمان ملل انجام داد».
او افزود: «ما این قطعنامه را رد می‌کنیم همانطور که ما قطعنامه سازمان ملل در خصوص اینکه صهیونیسم، نژادپرستی است را رد کردیم».
نتانیاهو با پیش کشیدن اظهارنظر اخیر ترامپ علیه تصویب قطعنامه شورای امنیت ادعا کرد که قطعنامه اخیر «بخشی از تعصبات جهان قدیمی» علیه این رژیم است.
جانشین اوباما در توئیتی در مخالفت با تصویب قطعنامه نوشته بود که «در مورد مسائلی که به سازمان ملل مربوط می شود...شرایط پس از 20 ژانویه تغییر خواهد کرد».
نتانیاهو که انگار برای آغاز به کار ترامپ روزشماری می‌کند، در سخنان روز گذشته خود افزود: «همانطور که رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ گفته ما در حال وارد شدن به یک دنیای جدید هستیم و این موضوع زودتر از آنچه که شما فکر می‌کنید حادث می‌شود».

  پربازدید ترین