• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عصبانیت سلفی ها از یک آهنگ حماسی

عصبانیت سلفی ها از یک آهنگ حماسی

انتشار آهنگی از سوی «شعبان عبدالرحیم» خواننده کوچه بازاری مصری در حمایت از نیروهای داوطلب مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی»، خشم سلفی های این کشور را درپی داشت.
به نقل از پایگاه روزنامه «الیوم السابع»، «سامح عبدالحمید» واعظ تندروی سلفی های مصر در واکنش به انتشار این آهنگ، شعبان را به باد انتقاد گرفت و وی را به حمایت از جناح های خارجی متهم کرد.
براساس این گزارش، عبدالحمید در بیانیه ای مدعی شد: آهنگ شعبان عبدالرحیم در حمایت آشکار از یک جناح خارجی خوانده شده که اهل سنت عراق را هدف قرار می دهد و با آنها می جنگد.
وی خواستار طرح شکایت قضایی علیه این خواننده محبوب مصری به اتهام حمایت از شیعیان علیه اهل سنت  شد و ادعا کرد: الحشد الشعبی از سوی ایران حمایت می شود. باید هر ایرانی که به مصر می آید را زیر نظر گرفت و فعالیت هایش را کنترل کرد زیرا گروهی در مصر وجود دارند که برای انتشار آهنگ شعبان عبدالرحیم در مصر، با وی قرارداد امضا کرده اند.
واعظ تندروی سلفی در ادامه از شورای نمایندگان این کشور خواست قانونی وضع کنند که براساس آن کسانی که با ایران و شیعیان همکاری می کنند، محاکمه شوند.
«شعبان عبدالرحیم»خواننده محبوب و کوچه بازاری مصر اخیرا آهنگی در حمایت از نیروهای مردمی عراق منتشر کرده که در آن آمده است: «من در قلبم با شما هستم و به حشد شعبی سلام می کنم… دوستتان دارم و اگر خدابخوهد با شما خواهم بود.
شعبان که در مصر به شعبولا معروف است، پیش از این نیز در آهنگی، ابوبکر بغدادی را امیر المجرمین خوانده بود.

  پربازدید ترین