• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شناسنامه افغانستان برای صدور پاسپورت الکترونیکی الزامی است

شناسنامه افغانستان برای صدور پاسپورت الکترونیکی الزامی است

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد از اتباع افغانستانی خواست برای اینکه در صدور پاسپورت‌های الکترونیکی با مشکل مواجه نشوند شناسنامه تابعیت افغانستانی خود را همراه داشته باشند.
درباره زمان صدور پاسپورت‌های الکترونیکی اتباع افغانستان در ایران که قرار بود از اول سال میلادی آغاز شود، اظهارداشت: هنوز تاریخ دقیقی را برای آغاز این کار مشخص نکرده‌ایم، اما مدت زیادی طول نخواهد کشید و این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.
سید نورالله راغی با بیان اینکه برای صدور پاسپورتهای الکترونیکی به یک سری امکانات زیربنایی احتیاج داشتیم، تصریح کرد: کارهای اساسی صورت گرفته و دستگاهای مورد نیاز هم بزودی نصب خواهند شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد همچنین از اتباع افغانستانی خواست برای اینکه در صدور پاسپورت‌های الکترونیکی با مشکل مواجه نشوند، حتما شناسنامه جمهوری اسلامی افغانستان را از طریق مراجعه به افغانستان و یا سفارت و کنسولگری‌های آن در ایران درخواست کنند و مهاجرینی که توانایی حضور در داخل افغانستان و تهیه شناسنامه تأیید شده را دارند می‌توانند در اولین فرصت برای دریافت پاسپورت الکترونیکی اقدام کنند. مهاجرینی هم که توانایی مسافرت به داخل افغانستان را ندارند باید به طور غیابی از طریق بخش حقوقی کنسولگری اقدام کنند.
وی درباره سفر «محمد محقق» معاون رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان به تهران نیز گفت کرد: هر زمان هماهنگی‌های لازم بین دو کشور نهایی شود وی به ایران سفر می‌کند و با مسئولان ایرانی درباره مسائل مختلف مانند صدور گذرنامه‌های الکترونیکی و اقامتهای آن دسته از اتباع افغانستانی که تمدید نشده به گفت‌و‌گو خواهد نشست.
راغی ارتباط‌های دیپلماتیک و فرهنگی دو کشور را رو به رشد خواند و با اشاره به برگزارش جشنواره شعر جلال آل احمد تصریح کرد: ایران و افغانستان جزو یک حوزه تمدنی هستند و اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی دارند لذا برگزاری همایش‌های مشترک موجب تقویت روابط اقتصادی و سیاسی نیز خواهد شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس در پایان انتخاب «محمد کاظم کاظمی» شاعر برجسته افغانستانی به عنوان دبیر علمی و فرهنگی جشنواره فجر را مصداق حرکت به سوی ارزش‌های مشترک زبان، تاریخ و فرهنگ، دانست و آن را گامی ارزنده و مفید برای دو کشور خواند.

  پربازدید ترین