• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله: رفتار محبت آمیز آیت الله هاشمی رفسنجانی تا ابد در خاطرم می ماند

عبدالله: رفتار محبت  آمیز آیت الله هاشمی رفسنجانی تا ابد در خاطرم می ماند

رئیس اجرائیه دولت گفت: وقتی وارد تهران شدیم، چندین ملاقات با مسئولان ایران انجام می‌دادیم که یکی از آنها دیدار با آیت‌الله هاشمی بود، برخورد وی به قدری گرم و با محبت بود که تا ابد از خاطرم نمی‌رود.
« عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی کشورمان در نشست خبری با اشاره به خاطره‌ای از حضورش در ایران، گفت: زمانی که هرات به دست طالبان سقوط کرد، به سمت ایران حرکت کردم و ساعت 4 صبح به مرز ایران رسیدم، پیش از من اسماعیل‌خان از فرماندهان مجاهدین افغانستان نیز از مرز عبور کرده بود.
وی ادامه داد: پس از ورود به خاک ایران، ما را به مشهد بردند، خاطرم هست که پروفسور ربانی گفته بود ما باید حتما از مشهد به تهران برویم‌ اما من به دلایلی از جمله خستگی راضی به ادامه سفر نبودم اما با تاکید احمد شاه مسعود،‌ در نهایت بدون وقفه از مشهد راهی تهران شدیم.
رئیس اجرائیه دولت ادامه داد: خاطرم هست که وقتی وارد تهران شدیم، می‌بایست چندین ملاقات با مسئولان ارشد ایران انجام می‌دادیم که یکی از آنها دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.
عبدالله ادامه داد: من تا پیش از آن به ایران نیامده بودم و در اولین برخوردم با آقای هاشمی، ایشان به قدری گرم و با محبت برخورد کردند که تا ابد نحوه برخوردشان در ذهنم می‌ماند.
وی افزود: همین‌طور فراموش نمی‌کنم که آقای هاشمی رفسنجانی در آن دیدار وعده همکاری داد که این برای ما فوق‌العاده ارزشمند بود.
رئیس اجرائیه دولت در رابطه با ارزیابی از خدماتی که دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان ارائه می‌دهد، گفت: این دانشگاه به لحاظ سطح تدریسی که دارد و به دانشجویان ارائه می‌کند، بدون تعارف بسیار مثبت است و من این را بر اساس مشاهداتم می‌گویم.
وی در گفت‌وگو با آنا افزود: چرا که افراد زیادی همچون همکارانم در دولت و همچنین رئیس دفترم، در دانشگاه آزاد اسلامی درس خوانده‌اند و عملکرد این دانشگاه در آموزش عالی مثبت است و خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است.

  پربازدید ترین