• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رائد صلاح: وعده های ترامپ اگر محقق شود فاجعه به بار می آید

رائد صلاح: وعده های ترامپ اگر محقق شود فاجعه به بار می آید

رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی فلسطین تأکید کرد که وعده‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر به منزله اعلان جنگ است.
شیخ «رائد صلاح» که به تازگی از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده است، گفت که اظهارات ترامپ باطل و مردود است و اگر وعده‌های انتخاباتی وی محقق شود، فاجعه به بار خواهد آمد.
وی که در برنامه «بلا حدود» در شبکه الجزیره سخن می‌گفت، افزود که ترامپ با این وعده‌های خود در واقع جنگ علیه خداوند سبحان و قرآن کریم و همچنین مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل که بر اشغال بودن قدس تأکید دارند، اعلام کرده است.
رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی فلسطین همچنین گفت که رژیم اشغالگر در مرحله شکست طرح‌های خود برای یهودی‌سازی قدس بسر می‌برد و این طرح همچنان شکست‌خورده باقی خواهد ماند زیرا اشغالگری و باطل نابودشدنی است.
صدها فلسطینی پنج‌شنبه (دیروز) در مرکز شهر نابلس در کرانه باختری علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و تلاش وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تظاهرات کردند.
شیخ رائد صلاح در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که مسجدالاقصی همچنان در معرض خطر است اما این مسجد مبارک خارج از مذاکرات است و تا قیامت از آن فلسطینیان خواهد بود.
وی افزود:دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تلاش بود که پیش از آزادی من درباره مسجدالاقصی با من مذاکره کند که من به آنها گفتم که مسجدالاقصی قابل مذاکره است و با وجود اینکه در معرض خطر است اما تا قیامت از آن ما خواهد بود.
رائد صلاح همچنین از پیشنهاد دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای دیدار وی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و «ارئیه ادرعی» وزیر امور داخلی آن خبر داد و گفت که با این پیشنهاد آنها مخالفت کرده است.

  پربازدید ترین