• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخست وزیر هالند: اگر روش زندگی ما را قبول ندارید، کشور را ترک کنید

نخست وزیر هالند: اگر روش زندگی ما را قبول ندارید، کشور را ترک کنید

در آستانه نزدیکی به انتخابات پارلمانی زودهنگام هالند، نخست‌وزیر این کشور از تصمیم دولت برای سخت‌تر کردن قوانین و شرایط خود در قبال مهاجران خبر داد.
در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در هالند که 15 مارس آینده برگزار خواهد شد، نخست‌وزیر هالند امروز از تصمیم دولت این کشور برای سخت‌تر کردن شرایط و قوانین خود در قبال مسائل مربوط به مهاجران این کشور خبر داد.
به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «مارک روت» نخست‌وزیر هالند که از سال 2010 میلادی این سمت را بر عهده دارد، طی نامه‌ای سرگشاده مهاجران خارجی حاضر در کشورش را هدف قرار دارد.
وی طی این نامه اعلام کرد کسانیه که خود را با شرایط جامعه هالند تطبیق نمی‌دهند و از ارزش‌های این کشور انتقاد می‌کنند، یا باید به طور طبیعی رفتار کنند، یا خاک این کشور را ترک کرده و از هالند بیرون بروند.
به نظر می‌رسد که تصمیم دولت هالند در سخت‌تر کردن قوانین مربوط به مهاجران در چارچوب پیش‌نویس قانونی باشد که از سوی وزارت دادگستری و امنیت هالند به منظور مبارزه با افراط‌گرایی آماده شده بود و با حمایت اکثریت قریب به اتفاق احزاب دارای گروه پارلمانی به تصویب رسید.
با تصویب این طرح در هالند، حق شهروندی افرادی که مشارکت آن‌ها در گروه‌های تروریستی چون داعش ثابت شده باشد، بدون حکم دادگاه سلب خواهد شد و این افراد در صورت شرکت در فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی بدون نیاز به حکم دادگاه از این حق محروم خواهند شد.
طبق آمار وزارت امنیت و دادگستری هالند، تاکنون حدود 230 شهروند هالندی برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به کشورهای خاورمیانه عزیمت کرده‌اند که از این تعداد 42 نفر در مناطق درگیری کشته شده و 40 نفر نیز به هالند بازگشته‌اند.

  پربازدید ترین