• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مهاجرین زیان دیده تخلف دفاتر کفالت در استرداد هزینه روادید اربعین را گزارش کنند

مهاجرین زیان دیده تخلف دفاتر کفالت در استرداد هزینه روادید اربعین را گزارش کنند

محمدی‌فر گفت: تمامی دفاتر کفالت در مراکز ولایتها موظف به استرداد مبالغ هستند و در صورت تخلف مهاجرین به اداره کل اتباع ولایت محل زندگیشان گزارش کنند.
محمدی‌فر مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله (کشور) ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی ارائه مدرک به اتباع فاقد مدرک اقامتی اظهارداشت: ما در وزارت داخله مشغول ایجاد سازوکارهای عملیاتی ساختن طرح سرشماری اتباع خارجی فاقد مدرک اقامتی و غیرقانونی هستیم، اما هنوز طرحی مصوب نشده است.
محمدی‌فر اضافه کرد: اولویت این طرح خانواده‌هایی هستند که دانش آموز در حال تحصیل دارند و یا در گذشته یکی از انواع مدارک اقامتی را داشته‌اند و اکنون به هر دلیلی فاقد مدرک هستند.
مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله (کشور) ایران همچنین درباره گزارش‌های رسیده از مراکز ولایت ها به وزارت داخله مبنی بر عدم استرداد هزینه صدور روادید زیارت اربعین به مهاجرینی که موفق به سفر نشدند، خاطرنشان کرد: تمامی دفاتر کفالت در مراکز ولایتها موظفند استرداد این مبالغ هستند و هیچ بهانه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست.
محمدی‌فر گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این مورد مهاجرین محترم می‌توانند به اداره کل اتباع ولایت محل زندگی خود مراجعه و گزارش تخلف کنند.

  پربازدید ترین