• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رویداد مشهد 2017 زمینه ای برای آشنایی با مشکلات جهان اسلام است

رویداد مشهد 2017 زمینه ای برای آشنایی با مشکلات جهان اسلام است

مشاور ارشد ریاست اجرائیه کشورمان گفت: حضور نمایندگان و نخبگان فرهنگی بیش از 56 کشور اسلامی در شهر مقدس مشهد زمینه مساعدی برای تبادل افکار و گفت و گوهای فرهنگی و آشنایی با مشکلات جهان اسلام فراهم کرده است.
 \'سیدآقا فاضل سانچارکی\' سه شنبه شب در حاشیه رویداد \'مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام\' گفت: با توجه به نتایج مهم برنامه های این رویداد، برای رسیدن به راه حل مشکلات جهان اسلام به اینگونه برنامه ها و اجتماعات نیاز داریم.
وی اظهار کرد: افغانستان به ظرفیت های وسیع و غنی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مشهد نیاز داشته و آمادگی هر نوع همکاری با این شهر را دارد.
وی گفت: اختلافات مسلمانان بر اثر سوء تفاهم و برداشت های ناصحیح است که با تداوم اینگونه نشست ها اختلافات حل خواهد شد.
\' سانچارکی\' خواستار تحکیم روابط مسلمانان از طریق کنار گذاشتن اختلافات و شناسایی توطئه دشمنان شد.
وی افزود: ایران و افغانستان در یک راستا قرار دارند و بستر فرهنگی 2 کشور در زمینه های آموزشی، تبادل دانشجو و استاد و برگزاری جشنواره های فرهنگی که ما را متوجه مشترکات فرهنگی می سازد در تحکیم روابط 2 کشور بسیار موثر است.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی \'آیسسکو\' وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در این راستا برای سال 2017 میلادی کلانشهر مذهبی مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

  پربازدید ترین