• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفیر افغانستان در تهران: وجود هیچ تبعه افغانستانی در حادثه پلاسکو گزارش نشده است

سفیر افغانستان در تهران: وجود هیچ تبعه افغانستانی در حادثه پلاسکو گزارش نشده است

در این روزها که خبر ساختمان پلاسکو در تمام رسانه ها پیگیری می شود، یکی از دغدغه های مطرح شده در فضای مجازی، خبر مفقود شدن تعدادی از اتباع افغانستانی در این حادثه است. خبری که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و از ترس و امتناع خانواده های این کارگران از اطلاع رسانی به دلیل فقدان مجوز اقامت در ایران می گوید.
نصیر احمد نور، سفیر افغانستان درباره این خبر گفت: این حرفی است که در برخی رسانه ها آمده اما بنده باور نمی کنم. چراکه این مسئله یک مسئله انسانی است؛ موضوع دارنده مدرک و فاقد مدرک مطرح نیست. زمانی که مقام معظم رهبری دستور می فرمایند که فاقدین مدرک در مدارس پذیرفته شوند، دیگر در چنین جایی که مسئله انسانی است فکر نمی کنم موضوع مدرک مطرح شود. اما باید تحقیق شود و ببینیم این خبر تا چه حد صحت دارد.
نصیر احمد نور در پاسخ به اینکه اگر چنین موردی وجود داشته باشد، آیا خانواده های این افراد می توانند با خیال راحت موضوع را به اطلاع نیروهای انتظامی برسانند و یا ممکن است عواقبی برایشان داشته باشد، گفت: من فکر نمی کنم عواقبی داشته باشد اما برای ایجاد آرامش و رفع نگرانی ها شاید بهتر باشد که مقامات محترمه ذی ربط ایرانی چنین پیامی را بدهند.
پیام آشنا نوشت: در نتیجه، خبرنگارمان همین پرسش ها را با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله/کشور ایران مطرح کرد. محمدی فر با اعلام اینکه نخستین بار است چنین موضوعی را می شنود تاکید کرد: اگر واقعا اتباع افغانستانی فاقد کارت در این حادثه مفقود شده اند، هیچ مانعی وجود ندارد و خانواده های این افراد بیایند و اعلام کنند؛ اما تا کنون چنین گزارشی به دست ما نرسیده است. ضمن اینکه هویت همه افرادی که در حادثه مزبور حضور داشتند، اعم از آتش نشانان و افراد مفقود شده نزد پلیس وجود دارد و تا کنون هیچ خبری راجع به اینکه تبعه افغانستانی هم حضور داشته اند به ما گزارش نشده است. اگر چنین خبری صحت داشت، حتما به اداره ما منعکس می شد؛ خود مهاجرین یا کسبه به ما اطلاع می دادند اما تاکید می کنم که هیچ گزارشی مبنی بر وجود اتباع افغانستانی زیر آوار پلاسکو به ما نرسیده است. و اگر چنین خبری صحت داشته باشد، مانند ایرانی ها با آنها برخورد خواهد شد و تبعا هیچ مانعی در امر کمک رسانی به آنها و یا فشاری بر خانواده هایشان وجود نخواهد داشت.

  پربازدید ترین