• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ادای احترام مهاجران و کودکان افغانستانی به شهدای آتشنشانی ایران

ادای احترام مهاجران و کودکان  افغانستانی به شهدای آتشنشانی ایران

جمعی از مهاجران و کودکان افغانستانی همزمان با تشییع پیکر شهدای پلاسکو در ایران با حضور در یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی با آتش‌نشان‌ها و مردم ایران ابراز همدردی کردند.
امروز همزمان با تشییع پیکر شهدای آتش نشان جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی با حضور در ایستگاه آتش نشانی پارک لاله با آتش‌نشان‌ها و مردم ایران ابراز همدردی کردند.
در این برنامه که به همت بنیاد خیریه فرهنگی تبسم و با هماهنگی شهرداری تهران و همراهی دانش آموزان مدرسه «فرهنگ» برگزار شد، دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی نقاشی‌های خود را به همراه شاخه گلی به ماموران آتش نشان تقدیم کردند.
همچنین یکی از کودکان حاضر در جمع شعری را برای شهدای فاجعه پلاسکو سرود. در ادامه بیانیه دانشجویان و دانش آموزان قرائت شد.

«انا لله و انا الیه راجعون»
شهادت جمع کثیری از آتشنشان‌های ایرانی در حادثه المناک ساختمان پلاسکو موجب اندوه فراوان مهاجرین افغانستانی شد.
قطعا در طول بیش از 3 دهه هم زیستی مسالمت‌آمیز در ایران مهاجران نیز با حوادث ناگواری روبرو شده‌اند که آتش نشان‌های میزبان به کمک شتافته‌اند و هر آنچه در طبق اخلاص داشته دریغ نورزیدند.
بارها شاهد جانفشانی آتش‌نشان‌های عزیز در جهت حفظ جان و مال مهاجران در ایران اسلامی بوده‌ایم.
شاید به جرات بتوان گفت آتش‌نشان‌ها در همه جای دنیا محبوب دل ها هستند؛آنها فارغ از رنگ و نژاد، ملیت هدفی دارند و آن یاری رساندن به هم نوع خود در سریعترین زمان ممکن است.
مهاجرین افغانستانی همواره در شادی ایرانیان شاد و در غم‌هایشان شریک بوده است. امروز نیز به رسم دوستی و احترام با اظهار تاسف فراوان این حادثه تلخ و دردناک را به مردم شریف ایران بخصوص آتش‌نشان‌های شجاع تسلیت عرض کرده و برای شهدای آتش نشان مغفرت الهی را خواستاریم.
در ادامه آتش‌نشان‌های حاضر نیز با تشکر از حضور و تسلیت گویی کودکان و دانشجویان در ایستگاه آتش نشانی از عزم خودشان در راستای خدمت‌رسانی به همه اقشاری که در ایران زندگی می‌کنند سخن گفتند و تاکید کردند که فرقی بین ایرانی و افغانستانی برایشان وجود ندارد.
در نهایت زندگی بدون حادثه ناگوار را برای کودکان افغانستانی آرزو داشتند.

  پربازدید ترین