• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طرح سرشماری اتباع افغانستانی آغاز شد

طرح سرشماری اتباع افغانستانی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا، بر اساس اظهارات منابع آگاه ، سرشماری فاقدین مدارک که دارای شرایط چهارگانه ذیل می توانند از روز چهارشنبه 13دلو/بهمن به دفاتر کفالت مراجعه و ثبت نام نمایند:

*  اتباع افغانستانی بدون مدرکی که فرزندان آنها جهت تحصیل در مدارس برگه حمایت تحصیلی دریافت نموده اند.
*  اتباع افغانستانی بدون مدرکی که با اتباع ایرانی ازدواج کرده اند.
*  اتباع افغانستانی بدون مدرکی که با اتباع افغانستانی دارای مدرک معتبر ازدواج کرده اند.
*  اتباع افغانستانی که بعد از تاریخ 80/01/01 دارای یکی از مدرک اقامتی مانند گذرنامه های طرح خانواری، سربرگ، برگ تردد و یا کارت آمایش که به دلایل مختلف تمدید نشده است.

جزئیات کامل طرح
ب) چگونگی مراجعه و ثبت نام
1-نوبت دهی و ثبت نام از طریق « دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی » انجام خواهد شد.
2-نوبت دهی و ثبت نام گروههای 1 و 3 از طریق دفاتر کفالت مربوطه (دارای سابقه آمایش و یا صدور معرفی نامه تحصیلی) انجام می شود.
3-دعوت اتباع افغانستانی مشمول طرح از طریق تماس تلفنی و یا از طریق پیامک،توسط دفتر کفالت،اقامت و اشتغال اتباع خارجی انجام شده و تاریخ و ساعت مراجعه به آگاهی مشمولین طرح خواهد رسید.
4-اتباع خارجی فاقد مدارک معتبر که با زن ایرانی ازدواج نموده اند از سوی ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداریها به دفتر کفالت مربوطه معرفی و سرشماری خواهند شد.
لازم است این گروه از اتباع خارجی ابتدا به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل سکونت خویش مراجعه و از آن طریق به دفتر کفالت مربوطه هدایت گردند.

ج)مدارک مورد نیاز
1-خانواده های دانش آموزان غیر مجاز ثبت نام شده در اجرای فرمان مقام معظم رهبری:
ارائه تصویر معرفینامه حمایت تحصیلی صادره توسط دفتر کفالت ـ گواهی تولد فرزندان (گواهی پزشک یا ماما ـ گواهی بیمارستان ـ استشهادیه محلی در صورت تولد در منزل)
2-خانواده تبعه خارجی فاقد مدرک معتبر که قبلاً با همسر ایرانی ازدواج نموده است:
ارائه اصل هر نوع سند ازدواج عادی (دستی) یا نکاح نامه ـ ارائه کارت ملی و شناسنامه زن ایرانی ـ گواهی تولد فرزندان (گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ـ استشهادیه محلی در صورت تولد در منزل)
3-اتباع افغانستانی قانونی مزدوج با تبعه افغانی غیر مجاز:
اصل هر نوع سند ازدواج عادی (دستی) یا نکاح نامه تا قبل از تاریخ 94/12/28 ، تائیدیه سفارت افغانستان مبنی بر رسمیت شناختن ازدواج مذکور،مدارک قانونی و معتبر زوج و یا زوجه،گواهی تولد فرزندان (گواهی تولد،گواهی پزشک یا ماما،گواهی بیمارستان،استشهادیه محلی در صورت تولد در منزل)

لازم به ذکر است هر گونه اطلاع رسانی متفرقه به غیر از  سایت وزارت داخله/کشور ایران و ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداریهای سراسر این کشور و دفاتر دارای مجوز فعالیت و همچنین طرح موضوعات خارج از این چارچوب ، فاقد وجاهت و اعتبار بوده و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

  پربازدید ترین