• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هیچ فرقی بین مهاجرین افغانستانی و شهروندان ایرانی وجود ندارد

هیچ فرقی بین مهاجرین افغانستانی و شهروندان ایرانی وجود ندارد

حیدری ؛ مدیر کل امور اتباع و مهاجرین ولایت تهران در همایش افغانستان شناسی تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین مهاجرین افغانستانی و شهروندان ایرانی در ارائه خدمات من جمله بخش صحی و آموزشی وجود ندارد.
روز چهاردهم دلو/بهمن آقای حیدری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران طی سخنرانی خود در جشنواره افغانستان شناسی این ولایت اظهار داشت: این همایش زمینه مناسبی را برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان مهاجر افغانستانی با وطن و زادگاه خود یعنی افغانستان ایجاد نموده و بستر مناسبی برای بازگشت این عزیزان می باشد.
حیدری اضافه کرد: اداره اتباع از دوسال گذشته بدینسو ، رویکرد بی سابقه ای در زمینه رشد و بالندگی مهاجرین داشته و نشست های مختلفی تحت عناوین گوناگون با نخبگان این جامعه برگزار نموده است.
وی تاکید کرد: فرقی بین مهاجرین افغانستانی و شهروندان ایرانی وجود ندارد کما اینکه در بخش صحت و آموزش عالی هیچ تفاوتی وجود ندارد و می تواند تمامی امکانات شهروندان ایرانی به همان کیفیت در اختیار اتباع افغانستانی قرار بگیرد.
به گفته وی ، بسیاری از مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران آموزشهای معیاری دیده و اکنون در وطن خود در بخش ها ، سکتور ها و مناصب مختلف مشغول به خدمت هستند .
مدیر کل امور اتباع تهران، خاطر نشان کرد: مهاجرین باید از فرصت به وجود آمده توسط مدیران جمهوری اسلامی و کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، نهایت استفاده را ببرند و از آن برای شکوفایی استعداد های خویش بهره برداری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی،معین فرهنگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم ابراز داشت: جشنواره افغانستان شناسی در سراسر ایران در سه بخش تقدیر و معرفی نخبگان فرهنگی ولایات به مرحله کشوری، انتخاب بهترین گروهها و افراد در رشته های مختلف و گزینش نخبگان علمی برگزار می‌شود .
وی افزود: همایش افغانستان شناسی طی سالهای گذشته برکات فراوانی داشته و توانسته است نخبگان مهاجر را شناسایی و معرفی کند.
صالحی علاوه کرد: در حال حاضر یک قاری پناهنده توانسته است دوره کامل ترتیل قرآن کریم را به اتمام برساند و ما برای حمایت از وی در مرحله کشوری یزد از این اثر رونمایی خواهیم کرد.
به گفته وی ، در بخش علمی، وزارت آموزش و پرورش و در بخش فرهنگی هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در گزینش افراد نخبه ما را همراهی خواهند کرد.
معین اداره کل اتباع وزارت داخله ایران،در ادامه گفت: در بخش ورزشی توانستیم طی سال گذشته از بین بیش از 300 تیم فوتبال ، یک تیم (مهاجرین خراسان رضوی) را به عنوان تیم برتر شناسایی کنیم که اکنون اعضای آن در تیم های معتبر ، فعالیت می کنند.
 وی خطاب به محصلین مهاجر گفت: شما محصلین امروز پناهنده هستید که در آینده سازندگان و آباد کنندگان وطن خود خواهید بود و چون چراغ روشنی بایستی آینده افغانستان را منور بسازید.
سیوانکا داناپالا ؛ سر منشی کمیشنری پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران نیز در این مراسم گفت : مقامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمت رسانی و ساماندهی امور مهاجرین بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر عمل می کنند و طی سالهای جاری خدمات بسیاری را برای این قشر طراحی و اجرا نموده اند.
وی اضافه کرد: طی سه سال وظیفه خود در ایران شاهد اقداماتی بی بدیل من جمله دستور مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش رایگان همگانی کودکان مهاجر اعم از مجاز و فاقد مدرک و همچنین طرح بیمه سلامت بوده ام.
داناپالا تاکید کرد: مهاجرین نباید فراموش کنند که از کجا آمده اند و اصالتشان چیست ، هرچند امروز زمینه برای بازگشت شما وجود نداشته باشد.

  پربازدید ترین