• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دومین اجرای گروه موسیقی «سور»با خوانندگی «حسام الدین سراج» در کابل

دومین اجرای گروه موسیقی «سور»با خوانندگی «حسام الدین سراج» در کابل

استاد موسیقی ایران عصر روز گذشته در کابل در میان هواداران افغانستانی به اجرای زنده پرداخت.
موسیقی کلاسیک ایرانی چنان دل از مخاطبان افغانستانی خود برده بود که زن و مرد با نوای موسیقی همزاد پنداری و با ریتم آن هنرمند ایرانی را همراهی می کردند.
آقای حسام الدین سراج، هنرمند سنتی نواز ایران، در محفل مذکور چندین آهنگ اجرا کرد؛ آهنگ هایی که شعرهای شاعران بزرگ افغانستان و ایران بر غنای آن می افزود.
این محفل در حالی برگزار می شود که حدود یک ماه پیش، یک هنرمند افغانستانی به کشور ایران رفت و موسیقی محلی افغانستان را برای مخاطبان ایرانی خود اجرا کرد.
آقای میوند، خبرنگار و مهمان برنامه که در این محفل سخنرانی کرد، گفت: موسیقی می تواند همبستگی بین ملت ها به وجود بیاورد و در ذهن ها جاوادانه باشد.
او افزو: از سوی دیگر، با هنر می توان فرهنگ ها را پیوند زد و پُلی برای همدلی ایجاد کرد.
برنامه مذکور توسط رایزنی فرهنگی ایران به مناسبت سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شده بود.
رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت ایران ضمن تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: کشور ایران طی چند سال گذشته به دستاوردهای زیادی نایل شده است.
آقای ملکی افزود: کشور ایران برخلاف تحریم ها با توجه به تلاش و خود باوری که داشت توانسته در عرصه تکنالوژی در بین 10 کشور برتر جهان قرار گیرد.
رایزن فرهنگی سفارت ایران همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی بین دو کشور را تمجید کرد و گفت: در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و قرار است انجام شود.
کشور ایران از جمله کشورهایی است که مشترکات فرهنگی زیادی با افغانستان دارد و توانسته در این زمینه خدمات شایانی را انجام دهد.

\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"

  پربازدید ترین