• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تظاهرات گسترده در آلمان در محکومیت اخراج پناهجویان افغانستانی

 تظاهرات گسترده در آلمان در محکومیت اخراج پناهجویان افغانستانی

ده ها هزار نفر از شهروندان آلمانی روز شنبه با برگزاری تظاهرات در برلین خواهان توقف اخراج پناهجویان افغانستانی شدند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت کنندگان که به دعوت نهادهای مدافع حقوق پناهجویان در این تظاهرات حضور داشتند با حمله پارچه نوشت هایی خواستار توقف اخراج پناهجویان متقاضی پناهندگی شدند.
بر اساس این گزارش، دامنه این تظاهرات به شهر دوسلدورف مرکز ایالت \'نوردراین-وستفالن\' در غرب آلمان نیز کشیده شده است و تظاهرکنندگان خواستار توجه به حقوق پناهجویان افغانستانی شده اند.
این در حالی است که وزارت داخله آلمان اعلام کرده است که 12 هزار و 539 مهاجر افغانستانی را وادار به ترک این کشور خواهد کرد.
این تصمیم دولت آلمان در شرایطی اتخاذ شده است که وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم تر شده و در ماه های گذشته دهها هزار تن از شهروندان افغانستانی بر اثر درگیری ها بی خانمان شده اند.
بر اساس گزارشهای منتشره، وزارت داخله آلمان اعلام کرده است که مراکز شهرهای افغانستان از امنیت کافی برخوردار است و آن دسته از پناهجویان افغانستانی که اخراج می شوند می توانند در این شهرها سکونت داشته باشند.
پیشتر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز بر اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از این کشور تاکید کرده و گفته بود که برخی از مناطق افغانستان امنیت دارد و افغانستانی ها به جای مهاجرت می توانند در مناطق امن کشور زندگی کنند.
گفته می شود بیش از 200 هزار تن از شهروندان افغانستانی در طول چند دهه گذشته به آلمان آمده‌اند اما پناهجویانی که در یک سال گذشته به آن کشور سفر کرده اند بتدریج در حال اخراج شدن هستند.
افغانستان بیش از هفت میلیون مهاجر و پناهجو در کشورهای جهان دارد که حدود سه میلیون تن از آنان در پاکستان و 2 میلیون و 500 هزار نفر در ایران بسر می برند و تنها کمتر از یک میلیون نفر به سایر کشورهای جهان مهاجرت کرده اند.

  پربازدید ترین