• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حامد کرزی: حملات راکتی پاکستان تجاوز آشکار بر تمامیت ارضی افغانستان است

حامد کرزی: حملات راکتی پاکستان تجاوز آشکار بر تمامیت ارضی افغانستان است

کرزی حملات راکتی پاکستان به شرق کشور را تجاوز آشکار بر تمامیت ارضی افغانستان دانست
حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور ادعای پاکستان مبنی بر دست داشتن افغانستان در حمله تروریستی اخیر پاکستان را بی‌بنیاد دانست.
آقای کرزی در واکنش به این ادعای پاکستان گفت: افغانستان از آغاز تا امروز اولین قربانی افراطیت و تروریزم بوده و آنچه پاکستان امروز با آن مواجه است ناشی از سیاست های چندین دهه آن کشور است.
آقای کرزی افزود: برعکس افغانستان از پاکستان می‌خواهد تا در راه مبارزه با افراطیت و تروریزم، با افغانستان و سایر کشورهای منطقه صادقانه و با جدیت همکاری کند تا هم پاکستان و هم منطقه را از این پدیدهٔ شوم نجات دهیم.
در پی حمله‌ی‌ یک مهاجم انتحاری در یک زیارتگاه در ایالت جنوبی سند که منجر به کشته شدن دستکم 77 تن و زخمی شدن 300 دیگر شده است، پاکستان مرز تورخم را بست.
آصف غفوری، سخنگوی ارتش پاکستان ساعاتی پس از حمله‌ی انتحاری سند در صفحه‌ی توییترش نوشت: \"این حمله از پناهگاه‌های هراس‌افگنان در افغانستان صورت گرفته است و ما باید از این حمله‌ها جلوگیری و به آن پاسخ بدهیم.\"
از سویی هم از صبح تا چاشت دیروز (جمعه، 29 دلو) از خاک پاکستان حدود 200 موشک بر ولسوالی سرحدی لعل پور ننگرهار شلیک شده است که در نتیجه‌ی آن دو کودک زخمی و حدود 100 خانه بیجا شده است.
حامد کرزی رئیس جمهور پیشین با انتشار اطلاعیه‌ای حملات راکتی نظامیان پاکستان بر مناطق شرقی کشور را شدیداً محکوم کرد.
رئیس جمهور پیشین حملات راکتی پاکستان بر ولایات ننگرهار و کنر که خسارات مالی و جانی را به همراه داشته خلاف تمام اصول و موازین بین المللی و تجاوز آشکار بر تمامیت ارضی افغانستان می‌داند.
این در حالیست که وزارت خارجه کشور سفیر پاکستان مقیم کابل را در پیوند به حملات راکتی پاکستان و مسدود شدن مرز تورخم احضار کرد.

  پربازدید ترین