• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک مقام سازمان ملل: خدمات ایران به پناهندگان بی نظیر است

یک مقام سازمان ملل:  خدمات ایران به پناهندگان بی نظیر است

مدیرامور برنامه‌ریزی کمیساریای عالی سازمان ملل درامور پناهندگان با اشاره به وجود تعداد زیادی اتباع خارجی در ایران گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان بی نظیر است.
«ساوالا شمیم» مدیرامور برنامه ریزی کمیساریای عالی سازمان ملل درامور پناهندگان روز سه شنبه در آیین گشایش مدرسه امام رضا (ع) در پیشاهنگی کرج افزود: نگاه انسان دوستانه‌ای نسبت به اتباع خارجی در ایران وجود دارد و ایران در زمینه تحصیل این اتباع خارجی هزینه‌های زیادی کرده است.
وی اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از 400 هزار دانش آموز اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران همانند همه دانش آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند.
شمیم با اشاره به اقدامات بشر دوستانه ایران در حمایت و خدمات رسانی به پناهندگان خارجی که در این کشور زندگی می‌کنند یاد آور شد: به دلیل همین نگاه بشر دوستانه است که ایرانیان در جهان جایگاه مثبت همراه با احترام دارند.
مدیر امور برنامه ریزی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ادامه داد: ایران به رغم تحریم‌ها و مشکلات مالی به خاطر درک انسانی از نقش آموزش وتربیت انسانی ، میزبان بیش از 400 هزار دانش آموز پناهنده است.
شمیم تصریح کرد: همه ما فرمان رهبر ایران را مبنی بر پوشش تحصیلی اتباع خارجی شنیده‌ایم که این نگاه انسان دوستانه در  ایران ارزش بالایی در بین مردم دنیا از جمله پناهندگان در ایران دارد.
ایرنا به نقل از شمیم نوشت: مدرسه امام رضا (ع ) با مشارکت مسئولان ایرانی و سازمان ملل برای دانش آموزان ساخته شده است.

  پربازدید ترین