• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

زاخیلوال از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری به پاکستان خودداری کنند

زاخیلوال از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری به پاکستان خودداری کنند

حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد از شهروندان کشور خواسته است تا از سفرهای غیرضروری به پاکستان خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا، آقای زاخیلوال در مصاحبه با رادیو آزادی از برخورد بد نیروهای امنیتی پاکستان با شهروندان افغانستان در این کشور خبر داده است.
وی خاطر نشان ساخته است که احتمال دارد که شهروندان با سفر غیرضروری به پاکستان با مشکلات جدی روبرو شوند.
او تصریح نموده است:\"امیدوارم سفرهای غیر ضروری از افغانستان به پاکستان کم شود، چون وضعیت بسیار اطمینان بخش نیست و من نمی‎خواهم که هموطنان ما به این جا بیایند و با مشکل رو به رو شوند. بنابرین، ترجیح داده می‎شود تا زمانی که کار بسیار ضروری نداشته باشید، قطعاً به این طرف سفر نکنید\".
گفتنی است که پاکستان به دنبال انفجار انتحاری در زیارتگاهی در ایالت سند ادعا کرده است که تروریستان از افغانستان وارد پاکستان می شوند؛ مساله ای که به شدت از سوی دولت افغانستان رد شده است.
نیروهای امنیتی پاکستان به دنبال این انفجار انتحاری، ده‌ها افغانستانی مهاجر را به اتهام دست داشتن در این انفجار بازداشت کرده است. گزارش شده است که نیروهای امنیتی پاکستان به شکل بی سابقه ای آزار و اذیت مهاجران افغان را نیز آغاز کرده است.
پاکستان همچنان گذرگاه‌های مرزی خود با افغانستان را مسدود کرده و  مناطق مرزی افغانستان را آماج حملات راکتی خود قرار داده است.
بازداشت و آزار و اذیت مهاجران افغانستانی، بسته شدن گذرگاه های تجارتی و حملات راکتی پاکستان به خاک افغانستان انتقاد تند دولت افغانستان و شهروندان کشور را به دنبال داشته است.
شهروندان کشور در کابل، ننگرهار و برخی از ولایت های دیگر با راه اندازی تجمعات اعتراضی از دولت افغانستان و سازمان ملل خواسته اند تا در برابر این تخطی های پاکستان اقدام کنند.
آنان همچنان از خاموشی جامعه جهانی به ویژه ایالات متحده امریکا که با افغانستان تفاهمنامه استراتیژیک امنیتی امضا کرده است به شدت انتقاد کرده اند.

  پربازدید ترین