• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گرامیداشت سالروز شهادت شهید مزاری با حضور مسئولان سیاسی افغانستان در ولایت قم ایران برگزار شد

گرامیداشت سالروز شهادت شهید مزاری با حضور مسئولان سیاسی افغانستان در ولایت قم ایران برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت رهبر شهید عبدالعلی مزاری با حضور مسئولان سیاسی افغانستان و خانواده شهید در دانشگاه مفید قم در ایران برگزار شد.
مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهادت رهبر شهید عبدالعلی مزاری با حضور پرشور دانشجویان، اساتید دانشگاه‌های ایران و افغانستان و خانواده شهید مزاری در دانشگاه مفید ولایت قم برگزار شد.
این مراسم  که به همت کانون شرق نو برگزار شد، چهره های سیاسی چون سردار محمد رحیمی معین وزارت سواد آموزی کشورمان، امان الله فصیحی مشاور فرهنگی معاون دوم ریاست جمهوری، محمد باقر محقق نماینده و فرزند استاد محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان و نیز سید ابوطالب مظفری شاعر و نویسنده برجسته مهاجر به بیان سخنانی حول شخصیت و جایگاه سیاسی و اجتماعی رهبر شهید عبدالعلی مزاری پرداختند.
در ابتدای این مراسم حوا جعفری دبیر کانون شرق نو به بیان هدف از برگزاری این مراسم پرداخت و گفت: بنده و دیگر دوستانم در کانون شرق نو بر آن هستیم که راه رهبر شهید مزاری را ادامه بدهیم و با استفاده از اندیشه های آن مرد بزرگ بتوانیم تا در راستای عدالت اجتماعی و سیاسی شهروندان افغانستان گام برداریم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که جوانان و دانشجویان افغانستانی با برگزاری این گونه نشست ها هر چه بیشتر از گذشته با اندیشه های والای رهبر شهیدشان آشنایی پیدا کنند تا بتوانند به عنوان نخبگان افغانستان در آینده  سیاسی، اجتماعی فرهنگی افغانستان تاثیر گذار باشند.
گفتنی است از دیگر برنامه های این مراسم می توان به قرائت پیام خانواده شهید مزاری، خوانش پیام رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان استاد محمد محقق، اجرای تواشیح و نمایش، میزگرد تخصصی حول شخصیت رهبر شهید و شب شعر مقاومت اشاره کرد.

\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"

  پربازدید ترین