• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چند نکته به گل نبی احمد زی!

چند نکته به گل نبی احمد زی!

1- جنبش روشنایی را ممکن خیلی از ماها مثلی گل نبی احمد زی خوش مان نیاید، اما به هیج عنوان حق توهین نداریم.
2- جنبش روشنایی نه عامل ویرانی کابل است و نه هم دست اش به خون مردم آلوده است که نبی احمد زی خودخواهانه اهانت میکند.
3- جنبش روشنایی را شماری زیادی از شهروندان همین مملکت و شهر کابل رهبری و حمایت میکنند، که نقش گل نبی احمد زی جز خدمت و خادم بودن چیزی بیش نیست و کسی حق نخواهد داشت که به ارباب اش این گونه اهانت روا بدارد.
4- گل نبی احمدزی کارمند دولت و دولت در خدمت مردم است. او مزد میگیرد تا وظیفه اش که تامین امنیت شهروندان است را انجام دهد. او مزدبگیر همین مردم هست و با اهانت به مردم نمک نشناسی کرده است.
5- شماری از شهروندان تحت نام جنبش روشنایی طالب حق و حقوق شان شده اند. با هویت جنبش روشنایی وارد عرصه شده اند. هویت که هر فرد ویا گروهی حق دارند برای خود تعریف کنند. در این صورت گل نبی احمدزی در حدی نیست که از جایگاه حکومتی بر هویت دیکران بتازد.
در پایان جدای از کم و کاستی های موجود در جنبش روشنایی، گل نبی احمدزی باید از مردم رسمن معذرت خواسته و بعد ازین دست به همچنین خودخواهی تاریخی نباید بزند.
همچنان حامی گل نبی احمدزی، آقای اشرف غنی باید به فرمانده که با شش میلیون کابلی سر و کار دارد، بفهماند که زبان انسانیت و روش اخلاق مدار غیر ازین است که او در پیش گرفته است.
نوت: من نه سخنگوی جنبش هستم و نه از رهبران آن، اما جلو خودخواهی و بد اخلاقی که در برابر هر جمع و جماعتی میشود را باید گرفت.
سید میثم احسانی

  پربازدید ترین