• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بلجیم مهاجرین غیرقانونی افغانستان را اخراج می کند

 بلجیم مهاجرین غیرقانونی افغانستان را اخراج می کند

تئو فرانکن، وزیر دولت در امور مهاجرت و پناهندگی بلجیم، می گوید در این سال 531 تن به صورت داوطلب از بلجیم بیرون شدند یا به اجبار رد مرز گردیدند.
حکومت بلجیم می گوید که به عنوان عضو اتحادیه اروپا، توافقنامه این اتحادیه با حکومت افغانستان را در زمینه برگشت داوطلبانه مهاجرین غیر قانونی افغانستان در این کشور و یا اخراج آنان را عملی می کند.
تئو فرانکن، وزیر دولت در امور مهاجرت و پناهندگی بلجیم می گوید که در سال 2016 بیش از 2700 تن از شهروندان افغانستان در این کشور درخواست پناهندگی داده اند که درخواست بیشتر آنها رد شده است.
به گفته وی، افغان هایی که از قانون سرکشی کنند، بازداشت و دوباره به افغانستان برگردانده می شوند. در سال 2016، بلجیم 530 تن از افغان ها را بازداشت کرده و قرار است از این کشور اخراج کند که در مقایسه با سال 2015، دوبرابر افزایش را نشان می دهد.
به گفته آقای فرانکن، در این سال 531 تن به صورت داوطلب از بلجیم بیرون شدند یا به اجبار رد مرز گردیدند. مقایسه آمار افرادی که در سال 2016 داوطلبانه از بلجیم خارج شدند و یا رد مرز گردیدند نسبت به سال 2015 که 203 تن بود،  تقریبا سه برابر افزایش را نشان می دهد.

  پربازدید ترین