• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اگر مرز باز نشود مسافران گیرمانده در پاکستان از طریق هوا به کشور انتقال می یابند

اگر مرز باز نشود مسافران گیرمانده در پاکستان از طریق هوا به کشور انتقال می یابند

حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد می‌گوید به سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان گفته است که اگر در چند روز آینده دروازه‌های مرزی از سوی پاکستان باز نشود، برای انتقال مسافران گیرمانده، خواستار پروازهای ویژه از کابل خواهد شد.
آقای زاخیلوال امروز در صفحه‌ی رسمی فسبوک خود نوشته است که عملی شدن این طرح برای اسلام‌آباد تصویر خوبی را به نمایش نخواهد گذاشت.
دو هفته است که دروازه‌های مرزی تورخم و سپین بولدک از سوی پاکستان مسدود شده است و اجازه‌ی عبور و مرور برای مسافرین داده نمی‌شود.
اکنون سفیر افغانستان در اسلام‌آباد می‌گوید سرتاج عزیز برایش گفته است که مرز از جانب پاکستان به روی مسافرین باز شده است؛ ادعایی که از سوی آقای زاخیلوال رد شده است.
او گفته است پیش از این نیز برای انتقال مسافران گیرمانده در پاکستان، از کابل خواستار تدارک پروازهای ویژه شده است.
سفیر افغانستان نوشته است که گرفتاری حدود 25000 بازدیدکننده‌ی افغان را که عمدتاً مردم فقیرند که با ویزای پاکستان به‌خاطر تداوی یا بازدید به این کشور سفر کرده‌اند و اکنون برای بیش از دو هفته در این طرف [مرز] گیر مانده‌اند، با رهبران پاکستان مطرح کرده است.
پاکستان به دنبال وقوع حمله‌ی انتحاری در زیارتی در ایالت سند دروازه‌های مرزی را بست و علت آن را مسایل امنیتی عوان کرد. پاکستان مدعی است که طراحان حملات اخیر در پاکستان، در خاک افغانستان پنهان شده‌اند.

  پربازدید ترین