• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتشار تصاویر برهنه افسران زن، رسوایی جدید اردوی امریکا

انتشار تصاویر برهنه افسران زن، رسوایی جدید اردوی امریکا

سخنگوی نیروی دریایی امریکا از انتشار تصاویر برهنه افسران زن این نیرو از طریق یک شبکه اجتماعی خبر داد.
به نقل از خبرنگاران جوان، به تازگی گزارشهایی در خصوص یک رسوایی جدید در اردوی امریکا منتشر شده است روزنامه \"مارین کورپس تایمز\" روز گذشته در مطلبی نوشت تعداد نامشخصی از افسران مرد سپاه تفنگداران دریایی امریکا، تصاویر برهنه افسران زن این سازمان را به طور گسترده از طریق یک شبکه اجتماعی در میان یکدیگر توزیع کرده‌اند.
سخنگوی نیروی دریایی امریکا نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه چند نفر در شکل‌گیری این رسوایی دخیل هستند وجود ندارد، مقامات سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی اردوی امریکا هم تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده اند.
در حال حاضر احتمال می رود که حدود صدها افسر مرد سپاه تفنگداران دریایی امریکا در این رسوایی دخالت داشته باشند این تصاویر برهنه از طریق یک گروه در فیسبوک به اشتراک گذاشته شده است حتی در زیر تعدادی از تصاویر نام و درجه افسران هم قید شده است، این گروه حدود 30 هزار عضو دارد که بیشتر آنها را افسران فعال و بازنشسته سپاه تفنگداران دریایی امریکا تشکیل می دهند.
\"آدام اسمیت\"، عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا از ایالت واشنگتن با بیان اینکه \"این رفتار زشت و ناپسند که از سوی تفنگداران دریایی انجام شده بسیار تحقیرآمیز و غیرقابل قبول است\"، خواستار انجام تحقیقات دقیق در خصوص این مسئله شد.
در ماه مه سال 2016 میلادی، پنتاگون در گزارش سالانه خود اعلام کرد که اردوی امریکا در سال 2015 حدود 6 هزار گزارش درباره سوء استفاده جنسی در اردو دریافت کرده است که مشابه همان رقمی است که در سال 2014 گزارش شده بود.

  پربازدید ترین