• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«مسلمان کشی» نقشه مشترک آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی است

«مسلمان کشی» نقشه مشترک آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی است

دشمنی آمریکا با دولت‌های مستقل واقعیتی است که تقریبا امروز برای تمام دنیا مسجل شده است. فعالیت منفی و مخرب آمریکا در غرب آسیا، همین‌طور همراهی آل‌سعود و رژیم صهیونیستی با این کشور و پیروی از تفکرات «استثنا‌گرایی» موضوعاتی است که «آندریو کوریبکو» نویسنده و تحلیلگر روسی در یادداشتی که برای کیهان نوشته به آن پرداخته است.
دشمنی آمریکا با دولت‌های مستقل واقعیتی است که تقریبا امروز برای تمام دنیا مسجل شده است. فعالیت منفی و مخرب آمریکا در غرب آسیا، همین‌طور همراهی آل‌سعود و رژیم صهیونیستی با این کشور و پیروی از تفکرات «استثنا‌گرایی» موضوعاتی است که «آندریو کوریبکو» نویسنده و تحلیلگر روسی در یادداشتی نوشته که به آن پرداخته می شود. یادداشت مفسر «اسپوتنیک‌»، «‌راشا تودی» و «گلوبال ریسرچ» و نویسنده کتاب «جنگ‌های ترکیبی» را در ادامه می‌خوانیم.
بدبینی ملت‌های جهان نسبت به آمریکا در واقع تاریخ درازمدتی دارد. ملت‌های آزاده جهان همواره از دخالت آمریکا در امور داخلی خود گلایه‌مند هستند. آمریکا همیشه در راستای ایجاد درگیری و تنش مخصوصا در منطقه خاورمیانه گام برداشته است. آنها همواره سعی کرده‌اند آتش اختلافات داخلی در خاورمیانه را روشن نگه دارند‌. همه این فعل و انفعالات و تلاش‌ها در راستای تثبیت و گسترش هژمونی آمریکا در منطقه خاورمیانه صورت گرفته است. هر کسی که به نوعی قربانی خشونت و سوءاستفاده آمریکایی‌ها شده باشد، از آمریکا متنفر است و این کشور را سرمنشأ «خباثت» می‌داند. به راستی که نقل قول رهبر فقید ایران، آیت‌الله خمینی در این که «آمریکا شیطان بزرگ است»، بهترین توصیف سیاست‌های خصمانه این کشور است. امام خمینی در عین حال هیچ‌گاه ملت آمریکا را شیطان بزرگ وصف نکرد، بلکه سیاست‌های این کشور را خباثت‌آلود ‌دانست. آمریکایی‌ها اما به طور مغرضانه‌ای سعی می‌کنند تا در افکار عمومی طوری طرح بحث کنند که گویا ایران با ملت آمریکا سر جنگ دارد و خصومت ایران و ملت این کشور با ملت آمریکا است‌، حال آنکه چالش کشورهای آزاده جهان از جمله ایران سیاست‌های متخاصم دولتمردان آمریکایی ا‌ست. آمریکایی‌ها با همین ترفند و جنگ رسانه‌ای است که ایران را «تهدیدی» برای مردم آمریکا می‌خوانند‌.
اگر ما تا حدودی بخواهیم موضوع را کلی‌تر بیان کنیم، باید بگوییم که در این زمان دیگر فقط آمریکا شیطان بزرگ نیست بلکه تمام تفکرات و اعمالی که هویت استثناگرایی را در خود جای داده‌اند را باید به لیست شیطان‌های بزرگ اضافه کرد. صهیونیست‌ها و همین‌طور وهابیون سعودی را هم باید شیطان‌های بزرگ نامید. من در مقاله‌ای که سال 2015 آن را نوشتم، به روشنی گفتم که تمام مشکلات و معضلات جهان اعم از اقتصادی، اجتماعی و غیره از این مثلث شوم یعنی آمریکا، اسرائیل و آل سعود نشأت می‌گیرد. هر کدام از آنها گروه و مردم مشخصی را سرکوب می‌کنند. آمریکا نقش فعالی در به آتش کشیدن و ناامنی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارد. اسرائیلی‌ها فلسطینیان و به طور کلی مسلمانان را سرکوب می‌کنند و آل سعود هم به طور مخفی اقدام به مبارزه با اقلیت‌های سنی‌مذهب و عموم شیعیان دارند.
یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های نرم جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب، همین معرفی کامل ماهیت آمریکا از سوی امام خمینی بود که با واژه «شیطان بزرگ» صورت گرفت. این شعار به طور کامل هویت جمهوری اسلامی را بیان می‌کند و می‌گوید که ایران با حکومت‌های ظالم در سراسر دنیا مخالف است، حتی اگر آنها ابرقدرت‌های جهان باشند. ایران همواره مخالف استکبار بوده و با امپریالیست جهانی مخالفت داشته است و برای همین است که اکنون ایران یکی از قطب‌های مقاومت در جهان شناخته می‌شود. لازم به یادآوری است که تفکر استثناگرایی که در بطن سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا رسوخ کرده عبارت است از سیاست‌ها و استاندارد‌های دو‌گانه‌ای که آمریکا آن‌ها را به خاطر تامین منافع خود و همپیمانانش تعریف و تدوین کرده است. سیاست‌هایی که نه تنها باعث تضعیف برخی دولت‌های مستقل و حق‌جو شده است بلکه عملکرد نهاد‌های بین‌المللی را هم به شدت کاهش داده است. از سوی دیگر باعث تقویت بنیاد‌های مرتجع و دیکتاتوری شده و بی‌اعتمادی‌های جهانی را هم برانگیخته است.

  پربازدید ترین