• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتقاد اعضای مجلس نمایندگان از ضعف نهادهای کشفی و استخباراتی

انتقاد اعضای مجلس نمایندگان از ضعف نهادهای کشفی و استخباراتی

حمله به بیمارستان سرداد محمد داوود خان نشان دهنده ضعف قوی نهاد های کشفی و استخباراتی کشورمی باشد.
شماری از اعضای مجلس نمایندگاه و آگاهان نظامی با انتقاد از کم کاری نهاد های کشفی حکومت می گویند تقرری های سلیقه ای در نهاد های امنیتی و دفاعی سبب شده که دشمن همیشه یک گام بیشتر از نیروهای امنیتی باشد.
بیمارستان سردار محمد داوود خان یکی از بزرگترین بیمارستان های نظامی با تدابیرشدید امنیتی در کشور به شمار میرود.
این بیمارستان از سوی وزارت دفاع رهبری می شود که در آن بیشتر نظامیان ارتش, تحت درمان قرار می گیرند. هدف قرار گرفتن این بیمارستان نگرانی های بیشماری را به وجود آورده است.
منورشاه بهادری، نماینده هرات در مجلس میگوید: ” نیروهای امنیتی در حملات هراس افگانانه  یک گام عقب تر بوده اند و تاحدودی جلو انتحار را گرفته اند اما درست نتوانسته اند که بدانند که کدام نقاط ضعف در مواضع آنان وجود دارد”.
گزارش های می رساند که انتحار کنندگان ابتدا با استفاده از لباس های داکتران وارد بیمارستان شده و به تیر اندازی آغاز کردند.
فکوری بهشتی، نماینده بامیان در مجلس میگوید: ” حمله امروز نشانگر ضعف قوی نهاد های کشفی  و عدم همکاری کشور های حمایت کننده نظامی به افغانستان است.در پانزده سال گذشته  به این حد بیش رفته باشیم که جاهای استراتیژیک را تامین امنیت کنیم اگر این وضعیت ادامه یابد نگرانی های بیشتر را برای مردم ایجاد خواهد کرد”.
بیمارستان به شدت تامین امنیت شده که مریض داران به ساده گی نمی توانند داخل شوند چگونه انتحار کنندها توانستند به این بیمارستان راه یابند.
عتیق الله امرخیل، آگاه نظامی نیز میگوید، ” متاسفانه درنهاد های امنیتی و دفاعی کشور  اشخاص و افرادی هستند که  مسلکی  نیستند, به فرمایش تعین شده اند, به وظیقه علاقمند نیستند و مسوولیت خود را درک نمی کنند و ازهیچ یک این افراد برسان هم نمی شود”.
این آگاهان به این باور هستندکه نبود ظرفیت کافی و مدیریت درست در نهاد های امنیتی سبب شده که آنان نتوانند درست نقاط ضعف خود را شناسایی کنند.

  پربازدید ترین