• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان 30 شهید و 50 زخمی برجا گذاشت

حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان 30 شهید و 50 زخمی برجا گذاشت

وزارت دفاع ملى مى گوید که در حملۀ مهاجمان بر شفاخانه سردارمحمد داوودخان، اضافه از 30 تن از دوکتوران، مریضان و کارمندان ملکی شفاخانه شهید شده و حدود 50 تن دیگر زخم برداشته اند.
 تورنجنرال دولت \"وزیری\" سخنگوی وزارت دفاع ملی، به خبرنگاران گفت که حوالی ساعت 9 صبح امروز یک مهاجم، مواد همراۀ خویش را در دروازه جنوبی شفاخانه سردار محمد داود خان منفجر نموده و سه تن دیگر آنها بااستفاده از لباس کارکنان صحی، خود را به منزل دوم و سوم رسانید.
وزیرى افزود که این مهاجمان، به مجرد  منفجر نمودن مواد انفجاری توسط مهاجم اولی، به تیراندازی شروع نموده ودر گیری میان نیروهای اردوی ملی و مهاجمان آغاز گردید.
به گفته سخنگوى وزارت دفاع،  نیروهای خاص کماندوی اردوی ملی، خود را به محل واقعه رسانده و قطعات خاص از طریق هوا دیسانت گردیدند.
او گفت که عملیات بعد از تخلیه شفاخانه از مریضان و پرسونل ادامه یافت و با از بین بردن  هرسه نفر تروریست ساعت سه ونیم بعد ازظهر ختم گردید.
 وزیرى گفت: \"علت به درازا کشیدن این حادثه، فقط نجات جان مریضان و منسوبین شفاخانه بوده است.\"
برمبناى معلومات موصوف، در این درگیری تا فعلاً اضافه از 30 تن از دوکتوران، مریضان و کارمندان ملکی شفاخانه شهید شده و حدود 50 تن دیگر زخم برداشته اند.
او افزود که ترتیبات عاجل برای تداوی زخمیان این حادثه روی دست گرفته شده، که وضعیت اکثر شان روبه بهبود است.
در عین حال، در خبرنامه ارگ از قول رییس جمهورغنى گفته شده است که شفاخانه‌ها مطابق به قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از حملات مصوون می باشند وحمله تروریستی امروزی بالای شفاخانه سردار محمد داوود خان، نشان میدهد که تروریستان به هیچ اصول و قوانین پایبند نمی باشند.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی، ضمن تقبیح شدید این عمل ضد بشری تروریستان، گفته است که عملکرد و جنایات گروه های تروریستی، نشان میدهد که آنها جز کشتار مردم و ایجاد وحشت، هیچ هدف دیگری را دنبال نمی کنند.
رئیس جمهورخاطرنشان کرده است: \"تروریستان با انجام حمله به شفاخانۀ سردار محمد داوودخان که در آن داکتران مصروف تداوی مریضان و مجروحین بودند، با شهید و زخمی ساختن هموطنان ما، تلاش نمودند تا فضای خدمات صحی را مختل سازند.\"
رئیس جمهور کشور افزوده است: \"تروریستان با این گونه اعمال وحشیانه، نمی توانند که ارادۀ شوم شانرا بالای مردم ما تحمیل نمایند.\"
رییس جمهورغنی، ضمن اتحاف دعا بر روان قربانیان این حادثه و تمنای شفای عاجل برای مجروحین، با تأکید، گفته است که در مبارزۀ ما علیه تروریستان، هیچ ابهام وجود ندارد و  نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، با تمام توان علیه افراد و گروه هایی که دست به جنایت و کشتار مردم می زنند، مبارزه می نمایند.
مسوولیت حمله برشفاخانه سردارمحمد داوودخان را گروه داعش برعهده گرفته است.

\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"

  پربازدید ترین