• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران، نمونه خوبی در ارائه خدمات به پناهندگان است

ایران، نمونه خوبی در ارائه خدمات به پناهندگان است

رئیس دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: جمهوری اسلامی ایران نمونه خوبی در ارائه خدمات شایسته به پناهندگان است.
«سیوانکا دانا پالا» در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ایران افزود: در مجامع بین المللی همانند سفیران ایران، اقدامات ارزشمند دولت و ملت ایران را در ارائه خدمات به پناهندگان بازگو خواهم کرد و خواستار حمایت و توجه بیشتر سایر کشورها و نهادهای بشر دوستانه در این زمینه خواهم شد.
وی، هم افزایی و همکاری کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره اتباع خارجی فارس را با هدف پیشبرد طرح های مشترک 2جانبه و چند جانبه مفید خواند و افزایش همگرایی هر 2 نهاد برای پیشبرد اهداف انسان دوستانه را خواستار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس نیز در این دیدار گفت: حضور شمار زیادی از اتباع خارجی در ولایت فارس، هزینه های درمانی و آموزشی بسیاری برای مردم و دولت در بر دارد به همین سبب کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان باید برای ارائه خدمات مطلوب تر به پناهندگان، حمایت بیشتری کند.
هادی پژوهش جهرمی، با اشاره به حس نوعدوستی ایرانیان و وظیفه انسانی و اسلامی دولت و ملت ایران در پذیرش و مهمان نوازی بیش از سه دهه از پناهندگان، کمک های مالی کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان را ناکافی دانست و گفت: این حمایت ها پاسخگوی نیاز جامعه پناهندگان در ولایت فارس نیست.
وی، همچنین بر لزوم افزایش بسته های حمایتی برای کمک به دولت با هدف خدمات رسانی به پناهندگان تاکید کرد.
پژوهش جهرمی افزود: در گذشته بسته های اقلام غذایی و صحی توسط این نهاد بین المللی توزیع می شد و انتظار داریم این روند برای بهبود وضعیت معیشتی پناهندگان بی بضاعت و بی سرپرست تداوم یابد.
این مقام مسئول بیان کرد: بی شک افزایش سطح رفاهی و کمک های درمانی به پناهندگان آسیب پذیر، تاثیربسزایی در بهبود سطح فرهنگی این قشر نیز دارد.
پژوهش جهرمی، با ابراز خرسندی از هم افزایی سازنده کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، بهبود وضعیت پناهندگان ساکن در این ولایت را در گرو رایزنی و جذب سرمایه بیشترتوسط این نهاد در سطح جامعه بین الملل دانست.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس هم در این نشست، گزارشی از وضعیت اتباع خارجی ساکن در این ولایت ارائه کرد و گفت: دومین آموزشگاه برای پناهندگان تبعه افغانستان و دانش آموزان ایرانی در سال 95 با مشارکت این اداره کل، اداره کل آموزش و پرورش فارس و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در شیراز احداث و افتتاح شد.
محمدرضا تدین افزود: در اوایل سال 96 نیز مرکز صحی در منطقه وزیر آباد و کانون فرهنگی در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز به بهره برداری خواهد رسید.
وی، با اشاره به بازدید نماینده عالی کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران که پیشتر از یکی از مراکز خیریه فعال در حمایت خانواده های بی بضاعت پناهنده انجام داد، بر لزوم کمک های مالی به چنین خیریه هایی توسط کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان تاکید کرد.

  پربازدید ترین