• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ساماندهی امور درمان اتباع خارجی در ایران

ساماندهی امور درمان اتباع خارجی در ایران

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد: فرآیند درمان بیماران تبعه خارجی، به ویژه اتباع افغانستانی، در ولایت خراسان رضوی و کل این کشور ساماندهی شد.
به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا، دکتر عبداله بهرامی، یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت بهداشت برای تسهیل و برخورداری اتباع خارجی از خدمات درمانی مناسب اقدامات و برنامه ریزی هایی را انجام داده است.
وی بیان کرد: به دنبال تمهیدات پیش بینی شده، هم اکنون تعرفه های درمانی اتباع افغانستان دارای کارت آمایش معتبر و گذرنامه با اعتبار سه و 6 ماهه، معادل تعرفه های اتباع ایرانی محاسبه می شود.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد افزود: اخذ تعرفه گردشگری سلامت در سقف تعیین شده مصوب تنها از بیماران خارجی که با گذرنامه معتبر وارد ایران شده اند، مجاز است.
دکتر بهرامی بیان کرد: پذیرش بیماران اورژانسی خارجی بدون مجوز ورود و یا اقامت، تا انجام مراحل درمانی اورژانس بلامانع است.
وی با بیان اینکه پذیرش بیماران خارجی غیراورژانسی که هیچ مجوز ورود و یا اقامتی ندارند ممنوع است، افزود: بیماران اورژانسی پذیرش شده بدون مجوز پس از انجام اقدامات درمانی لازم و فوریتی مقرر، به نمایندگی وزارت امور خارجه معرفی می شوند.
وی گفت: به منظور پوشش بهتر درمانی بیماران خارجی بی بضاعت، بنا است که مبالغ مددکاری برای بیماران اتباع، هر سه ماه یکبار توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اداره کل اتباع استانداری اعلام تا در مورد جبران آن اقدام شود.
150 هزار تن از اتباع خارجی به صورت رسمی در ولایت خراسان‌ رضوی پناهنده هستند که 95 درصد آنان در مشهد، سه درصد در مهمانشهر تربت‌ جام و 2درصد در دیگر شهرهای این ولایت سکونت دارند و مهاجران افغانستانی بیشترین اتباع خارجی این ولایت را شامل می شوند.

  پربازدید ترین