• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نمایندۀ پارلمان عراق: اعتماد به عربستان ممنوع!

 نمایندۀ پارلمان عراق: اعتماد به عربستان ممنوع!

نمایندۀ ائتلاف ملی در پارلمان عراق، با تاکید بر ضرورت خودداری دولت بغداد از امتیازدهی به عربستان، در پایبندی ریاض به تعهدات و پیمان ها ابراز تردید کرد.
 \"زینب الطائی\" اظهار داشت: از ابراز تمایل اخیر عربستان برای گسترش روابط دیپلماتیک با عراق، استقبال می کنیم به این شرط که این کشور زمینه مساعد برای اثبات حسن نیت را فراهم کند و از نقض پیمان ها و عدم پایبندیِ سابقه دارِ این کشور به تعهدات دست بکشد.
وی افزود: دولت عراق نباید به خواسته ها و شروط عربستان تن دهد، به عنوان مثال نباید درخواست آزادی متهمان سعودی از زندان های عراق را بپذیرد و با مقاومت در برابر این درخواست، در مقابله با تروریسم و گروه های تندرو سهیم باشد.
نمایندۀ پارلمان عراق خاطر نشان کرد: نمی توان به توافقنامه ها و تعهدات عربستان اعتماد کرد و مسئولان اجرایی باید این اصل را آویزۀ گوش خود کنند و از تجربه های گذشته پند بگیرند و به دنبال منافع کشور باشند و هیچ امتیازی که بر اوضاع کشور تاثیر بگذارد ندهند.
در همین راستا، کمیسیون پارلمان روابط خارجی، روز یک شنبه، از سفر هیأتی عراقی به ریاض خبر داد و ماموریت این هیأت را که کمیته ای از کارشناسان است، فنی اعلام کرد و هدف از آن را تفاهم دربارۀ پیش نویس ها و پروتکل ها و یادداشت تفاهم ها در زمینه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برشمرد.
این هیأت قصد دارد حسن نیت عراق برای بهبود روابط با عربستان را از طریق دیدارهای متعدد در سطوح مختلف ثابت کند.

  پربازدید ترین