• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تشدید برخورد با اتباع غیر مجاز در تعطیلات نوروز در ایران

تشدید برخورد با اتباع غیر مجاز در تعطیلات نوروز در ایران

معاون اداره کل اتباع استانداری تهران از تشدید برخورد با اتباع غیرمجاز در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: آمادگی کامل برای برخورد و بازگرداندن اینگونه اتباع به کشورشان وجود دارد.
میترا قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا درباره برخورد و جمع آوری اتباع غیر مجاز در روزهای تعطیلات نوروزی اظهار کرد: بحث دستگیری اتباع غیرمجاز در سطح ولایت تهران یک موضوع  همیشگی است و هیچگاه قطع نشده است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دو شیفت به کار خود ادامه می‌دهد.
معاون اداره کل اتباع استانداری تهران تصریح کرد: به طور حتم برخورد با اتباع غیر مجاز در ولایت تهران طی مدت ایام نوروز تشدید خواهد شد و ما نیز در اردوگاه مراقبتی آماده‌باش هستیم تا اتباع را بپذیریم و پروسه خروج آنها را انجام دهیم.
به گفته قدیمی، خدمات ارائه شده اداره کل اتباع ولایت تهران فقط به اتباع مجاز انجام می‌گیرد و آنها می‌توانند حتی برای سفر به ولایتهای دیگر نیز مجوزهای لازم را دریافت کنند که این کار در روزهای اداری ایام نوروز و از چهارم فروردین ماه نیز انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته نیز تعداد زیادی از اتباع مجاز مجوز لازم برای سفر به ولایتهای دیگر را دریافت کرده‌اند و البته بسیاری اتباع ساکن در استانهای دیگر نیز در ایام نوروز مهمان تهران می‌شوند و این کار نیز با اجازه نامه‌های معتبر انجام می‌گیرد.
معاون اداره کل اتباع استانداری تهران درباره خروج اتباع مجاز از کشور نیز گفت: خروج از کشور برای این افراد ممنوع است مگر اینکه دارای پاسپورت و  ویزا به همراه سایر مدارک باشند و باید برای این منظور به مراجع ذیصلاح و نیروی انتظامی مراجعه کنند؛ اتباع مجاز برای سفر به استانهای دیگر نیز باید نامه‌های لازم و برگه تردد را از اداره اتباع ولایتهای محل سکونت خود دریافت کنند تا سفرهای بین ولایتی انجام گیرد.
قدیمی تصریح کرد: بیشترین اتباع ولایت تهران را افغانستانی‌ها تشکیل می‌دهند البته اتباع عراقی، پاکستانی و بنگلادشی نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای اتباع مجاز انجام می‌گیرد، گفت: تمامی برنامه‌های اتباع ولایت تهران باید با مجوز باشد و برای هر نشست و تجمع باید مجوزهای لازم را بگیرند؛ ما کارهای فرهنگی حوزه اتباع را در دو سال اخیر  نهادینه کرده‌ایم و تمامی برنامه‌های آنها در چارچوب قانون تعریف شده و حتی مراکزی در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی ایجاد کرده‌ایم.
معاون اداره کل اتباع استانداری تهران تصریح کرد: توانسته‌ایم تا مراکز حقوقی، مشاوره و ... راه اندازی کنیم و در نتیجه هر تمرکزی که بخواهد صورت بگیرد باید در چارچوب قوانین اداره کل اتباع باشد والا با عوامل آن برخورد خواهد شد.

  پربازدید ترین