• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دفتر جنرال دوستم: اظهارات رولاغنی یک توطئه سیاسی است

 دفتر جنرال دوستم: اظهارات رولاغنی یک توطئه سیاسی  است

دفتر جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در پیوند به اظهارات رولاغنی خانم رییس جمهور محمد اشرف غنی واکنش نشان داده و گفته است اظهارات بانوی اول بازگوی یک توطئه سیاسی و حذف یک قوم بزرگ از قدرت است.
رولاغنی خانم اشرف غنی در مصاحبه‌ای به روزنامه تایمز چاپ لندن گفته بود که جنرال دوستم در خانه اش بدون نقش رسمی به سر می‌برد.
عنایت بابر فرهمند رییس دفتر جنرال دوستم به دنبال این اظهار نظر بانوی اول در صفحه فیسبوک خویش نوشته است : «صدور حکم خانم رئیس جمهور در مورد معاون اول ریاست جمهوری کشور ثابت می‌سازد که ارگ علاقمند تثبیت واقعیت ویا تطبیق قانون نیست، بلکه در پی‌حذف سیاسی یک قوم بزرگ کشور بالوسیله یک توطیه سیاسی است. اقدامات حکومت و اظهارات اخیر خانم رولا غنی در قبال جایگاه انتخابی معاون اول ریاست جمهوری کشور هیچگونه توجیه قانونی ندارد. نخست باید جایگاه و صلاحیت قانونی خانم رئیس جمهور به مردم افغانستان مشخص گردد.»
جنرال دوستم پس از متهم  شدن به بدرفتاری اخلاقی از سوی احمد ایشچی و اقدام حکومت برای پیگیری این قضیه تحت فشار سیاسی قرار گرفته است.
آقای دوستم در ماه حوت در دفتر کارش حاضر شد و اما نیروهای نظامی اطراف خانه‌اش را محاصره کردند و پس از آن  دوستم محافظانش را به سارنوالی معرفی کرد.
هر چند آقای دوستم به طور صریح از مخالفت رییس جمهور غنی در برابرش یاد آوری نمی‌کند و اما می‌گوید که توطئه‌هایی از درون حکومت علیه او راه اندازی می‌شود.

  پربازدید ترین