• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سقوط خدمتکار از طبقه 7 درمقابل چشمان صاحبخانه! + ویدئو

سقوط خدمتکار از طبقه 7 درمقابل چشمان صاحبخانه! + ویدئو

انتشار ویدیوی سقوط یک خدمتکار اتیوپیایی در کویت از طبقه هفتم و بی توجهی صاحبکار کویتی اش موجی از خشم و انتقاد را در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.
 به نوشته پایگاه اینترنتی عربی 21 این ویدیو نشان می دهد این زن اتیوپیایی در حالی که از لبه پنجره آویزان است، گریه می کند و از زن صاحبخانه می خواهد به وی کمک کند. اما زن کویتی بی توجه به ناله های این زن فقط از صحنه فیلم می گیرد و می گوید: \"اقبال! بیا دیوونه\".
صاحبخانه هنوز حرفش تمام نشده که ناگهان خدمتکار زن از طبقه هفتم به پایین پرت شده و به یک سقف فلزی در پایین منزل اصابت می کند و زن صاحبخانه به تصویر برداری این صحنه دلخراش ادامه می دهد.
خدمتکار مذکور زنده است اما دچار شکستگی های عمیقی شده است.
بدرفتاری با خدمتکاران زن در کشورهای حاشیه خلیج فارس، با انتقاد گسترده نهادهای حقوق بشری مواجه شده است. به علت سبک رفاه زده زندگی در این کشورها، خانواده ها غالبا دارای خدمتکار زن برای انجام کارهای منزل اعم از آشپزی، نظافت و رسیدگی به امور فرزندان هستند. اکثر این خدمتکاران از کشورهای اندونزی، اتیوپی و ... هستند و همواره در معرض ضرب و شتم، محرومیت از دریافت حقوق و تجاوز هستند. از این رو، گاهی از اعضای خانواده صاحبخانه کینه به دل گرفته و اقدام به انتقام از آنها می کنند.

  پربازدید ترین