• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حزب الله: حماقت ترامپ آغاز تنشی بزرگ و خطرناک در منطقه است

حزب الله: حماقت ترامپ آغاز تنشی بزرگ و خطرناک در منطقه است

حزب الله لبنان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله بامداد امروز آمریکا به سوریه تاکید کرد که این تجاوز هیچ تاثیری منفی بر روحیه ارتش سوریه و مقاومت در ادامه جنگ علیه تروریسم نخواهد داشت.
در این بیانیه که عصر امروز(جمعه) منتشر شد، آمده است: این جنایت جدید نشان دهنده تلاش آمریکا در استمرار سیاست تجاوزگری علیه امت ماست که با هدف خدمت به رژیم صهیونیستی و تحقق طمع های این رژیم در منطقه صورت می گیرد.
حزب الله افزود: این تجاوزها هیچ تاثیری در روحیه ارتش قهرمان سوریه که پیروزی های متعددی را علیه تروریست های مورد حمایت آمریکا و دوستانش در منطقه محقق کرده است، نخواهد داشت.
حزب الله همچنین تاکید کرد که «اقدام آمریکا هیچ تاثیر منفی بر همپیمانی مقاومت و ایستادگی آن در کنار دولت سوریه در جنگ مستمر آن با تروریسم نخواهد داشت.»
در پایان بیانیه آمده است: این اقدام احمقانه دولت ترامپ سراغاز تنش بزرگ و خطرناکی در منطقه است و اوضاع جهان را پیچیده تر خواهد کرد.
 ایرنا نوشت: نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص کلید خورد.
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
 این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.

  پربازدید ترین