• چهار شنبه, 19 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز به کار سومین جشنواره فرهنگ ملل در مشهد ایران

آغاز به کار سومین جشنواره فرهنگ ملل در مشهد ایران

 سومین جشنواره فرهنگ ملل در مشهد ایران با شعار «نوید صلح و دوستی» و حضور دانشجویان افغانستانی آغاز به کار کرد.
شعار این جشنواره در سومین دور برگزاری نوید صلح و دوستی است.
این جشنواره از امروز تا 30 حمل/فروردین در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. پیش از این نیز دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ ملل گفته بود که در این جشنواره از کسانی که در بحث شعار جشنواره مدل و الگویی ارائه کنند تقدیر به‌عمل می‌آید.
در این جشنواره در بخش‌های مختلف همچون آشپزی و آداب و رسوم فرهنگی برگزار می‌شود و در این رویداد بین‌المللی نمایندگان دانشگاه‌های 21 کشور جهان در مشهد حاضر می‌شوند و به‌طور میانگین از هر کشور 3 نفر حضور خواهند داشت.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگ ملل که برای سومین سال پیاپی در این دانشگاه برگزار می شود جشن بزرگ با هم بودن و برای هم بودن در میان جوانان برومند ملتهایی است که حول محور علم هم اینک در این دانشگاه تحصیل می کنند.
دکتر محمد کافی گفت: دانشگاه فردوسی با 68 سال سابقه فعالیت نه تنها به وجود دانشمندان و استادان برجسته و کسب موفقیتهای علمی به خود می بالد بلکه هم اکنون بین المللی شدن افتخاری دیگر برای دانشگاه فردوسی مشهد به شمار می آید.
دکتر محمد کافی افزود: وجود یک دانشگاه بین المللی در شهر بین المللی مشهد که در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده فرصت تعاملات فرهنگی میان جوامع و ملتهای مختلف جهان را بیشتر فراهم می کند.
وی ادامه داد: اعضای 25 هزار نفری خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان افتخار می کنند که هم اکنون در سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب شده لذت تحصیل و تحقیق را در این دانشگاه با بیش از هزار و 500 دانشجو از 20 ملیت جهان به اشتراک گذاشته اند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی والی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سومین جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه فردوسی مشهد در بستر فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی رویداد مشهد 2017 برگزار شده است.
سید جواد حسینی افزود: در قالب برنامه های این رویداد 150 برنامه بین المللی با رویکرد فرهنگی اجتماعی تدارک دیده شده که تاکنون 70 برنامه آن اجرا گردیده و جشنواره ملل هفتاد و یکمین برنامه از این سری برنامه هاست.
وی ادامه داد: فلسفه وجود چنین جشنواره ای با رویکرد صلح و دوستی این است که به جهانیان بگوییم گرچه با پدیده جهانی شدن مواجهیم اما 57 کشور مسلمان عناصر اصیل فرهنگی تمایز و هویت بخش در اختیار دارند که انسانساز و جامعه ساز هستند.
رئیس اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: در این جشنواره فرصتی فراهم شده دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد به لحاظ علمی ارزشیابی شوند.
علی غنایی افزود: همچنین برای این دانشجویان مسابقات متنوعی تدارک شد ضمن آنکه می توانند در غرفه هایی که در اختیارشان قرار گرفته کشورهای خود را معرفی کنند.
علاوه بر سفرای کشورهای عراق و افغانستان و تاجیکستان، سرکنسول کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان در مشهد، رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد، روسای دانشگاههای بغداد و بصره و دبیر دوم سفارتخانه های اندونزی و کره جنوبی هم در این مراسم شرکت داشتند.
هزار و 500 دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه رتبه نخست جذب دانشجویان خارجی را در ایران به خود اختصاص داده است.
هم اینک در دانشگاههای خراسان رضوی شش هزار دانشجوی خارجی در چارچوب فعالیت دانشگاه فردوسی، دانشگاههای جامعه المصطفی، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و امام رضا(ع) تحصیل می کنند.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین دانشگاه کشور از نظر قدمت پس از دانشگاه های تهران و تبریز هم اکنون شصت و هشمین سال فعالیتش را سپری می کند.


\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"

  پربازدید ترین