• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تن فروشی برخی کودکان مهاجر در یونان برای تامین پول قاچاق بران

تن فروشی برخی کودکان مهاجر در یونان برای تامین پول قاچاق بران

پژوهشگران از افزایش تن‌فروشی شماری از مهاجرین در یونان هشدار داده‌‌‌اند. این افراد برای فراهم کردن پول قاچاق‌بران انسان مجبور می‌شوند که تن به این کار بدهند.
به نقل از دویچه‌وله، گزارش‌ها می‌رسانند که در حال حاضر نزدیک به 62 هزار مهاجر و پناهجو در یونان گیرمانده‌اند. این افراد از افغانستان، پاکستان، سوریه و برخی از کشورهای دیگر منطقه پا به فرار نهاده‌اند.
شایعات در مورد تجارت جنسی هم‌چنان پیش از این مطرح بوده است، اما این هفته دانشگاه هاروارد گزارشی را به نشر رسانیده که در آن از بهره‌برداری جنسی کودکان مهاجر از آغاز بحران بشری مهاجرت از دو سال به این طرف، پرده بر می‌دارد.
نوجوانی که خود را تبعه پاکستان معرفی می‌کند یکی از جمله کسانی است که با رو آوردن به تن فروشی، در صدد جمع آوری پول برای قاچاق‌بران انسان است تا او را به اروپای مرکزی برسانند.
علی یک پایش را به دیوار چسپانده و با زبان انگلیسی شکسته در گفتگو با اعضای گروه تحقیق پیش از این که بداند کی هستند و معلومات جمع آوری می‌کنند، گفت: «آیا چیزی می‌خواهی؟ من به قیمت مناسب انجام می‌دهم.» نوجوان دیگری هم رو به پژوهش‌گران گفت که «اگر شما دختر را ترجیح می‌دهید، باید به پارکی دیگر بروید.»
زمانی که این دو نوجوان 17 ساله متوجه شدند که نه نیاز جنسی و نه موضوع پرداخت پول مطرح است، بلکه تنها سوال‌ها برای تهیه گزارش پرسیده می‌شوند، رویه خود را تغییر دادند. یکی از این دو نوجوان روی درازچوکی ایستگاه بس نشست و از گفتگو با پژوهش‌گران خودداری کرد. اما نوجوان دیگر کنار آمد و سر صحبت را باز نمود. او گفت: «بشنو، ما این کار را برای به دست آوردن 10 یورو و بعضی اوقات 15 یورو انجام می‌دهیم. بدون کاندوم. این پول را جمع آوری می‌کنیم که آلمان برویم. این است تمام موضوع.»
پروفیسور ژاکلین بهابها، همکار در تهیه گزارش دانشگاه هاروارد در خصوص صحت و حقوق بشر گفت: «این نتیجه فاحش سلسله‌ای از ناکامی‌ها، از دیپلوماسی تا حقوق بشری می‌باشد.» وی افزود: «حداقل، دانستن محض که این کودکان بدون سرپرست در سنین 11 و 12 سالگی به تن‌فروشی تن داده‌اند، غیر قابل تحمل است.» پروفیسور بهابها اضافه کرد: «این نارسایی بزرگ در وظایف همه جناح‌هایی است که در این قضیه وحشتناک دخیل اند.»
یافته‌های سازمان ملل نشان می‌دهند که از آغاز بحران تا اکنون بخش بزرگی از کودکانی که دست به تن‌فروشی می‌زنند را اتباع افغانستان و سوریه تشکیل می‌دهند که حتا سن شان به پایین‌تر از ده سال هم می‌رسد. شماری از عراقی‌ها، ایرانی‌ها و پاکستانی‌ها هم حالا وارد این بازار غیرقانونی و خطرناک شده‌اند.

  پربازدید ترین