• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گزارش تصویری ار آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی رسول مهربانی

گزارش تصویری ار آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی رسول مهربانی

دومین جشنواره بین المللی رسول مهربانی در سالن همایشهای بین المللی شهرداری ولایت قم ایران به کار خود پایان داد.
بر اساس این گزارش در این دور از جشنواره بین المللی رسول مهربانی شرکت کنندگان در چهار بخش پژوهشی، ادبی، هنرهای تجسمی و فضای مجازی به رقابت پرداختند که در نهایت روز گذشته از نفرات برتر هر بخش با اهدای جوایز و لوح تندیس تقدیر شد.
محمد ظریف اسحاق زاده مدیر کانون فرهنگی آسمان و دبیر برگزاری دومین جشنوارۀ بین المللی رسول مهربانی با بیان این مطلب که متاسفانه شخصیت والای رسول مکرم اسلام در بطن جامعه بسیار غریب واقع شده است توضیح داد: هدف بنده و دیگر همکارانم در کانون فرهنگی آسمان از برگزاری این جشنواره شناساندن هر چه بیشتر شخصیت والای حضرت محمد (ص) در بین اقشار مختلف جامعه بوده است.
وی در ادامه نیز با بیان این نکته که شخصیت رسول اکرم تنها به یک مذهب و یا ملیت خاص تعلق ندارد تصریح کرد : به همین دلیل دبیرخانه ی آثار در این دور از جشنواره  نیز تفکیکی بین آثار رسیده به دبیرخانه براساس ملیت و یا مذهب صاحبان آثار نداشته و تمامی اثرها را در یک قالب مورد نقد داوری قرار داده اند به گونه ای که تعداد قابل توجهی از برگزیدگان این دور از جشنواره را دوستان ایرانی و دوستان اهل تسنن تشکیل دادند.
گفتنی است از دیگر بخش های آیین اختتامیه این جشنواره می توان به سخنرانی آیت الله موحدی نجفی از مراجع برجسته تقلید در افغانستان و اجرای سرود و تواشیح اشاره کرد.
لازم به ذکر است در این جشنواره که همه ساله به همت کانون علمی فرهنگی آسمان متشکل از مهاجربن افغانستانی ولایت قم و با همکاری نهاد های فرهنگی این ولایت برگزار می شود شرکت کنندگان در چهار بخش آثار پژوهشی، ادبی، هنرهای تجسمی و فضای مجازی به بررسی شخصیت پیامبر اکرم (ص) پرداخته می شود.

 

\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"

  پربازدید ترین