• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یکی از رهبران ارشد طالبان در پبشاور پاکستان کشته شد

یکی از رهبران ارشد طالبان در پبشاور پاکستان کشته شد

گروه طالبان کشته شدن مولوی داود، از رهبران ارشد این گروه را در نزدیکی شهر پیشاور پاکستان تایید کرده است.
طالبان گفته که موتر حامل مولوی داود روز پنجشنبه، هفتم ثور در نزدیکی پیشاور در جاده \"پندو\" هدف قرار گرفت و در این حمله مولوی داود و راننده‌اش کشته شدند و یک نفر دیگر زخمی شده‌است.
بخش اردوی بی‌بی‌سی به نقل از طاهر خان، یک روزنامه نگار پاکستانی گزارش داده که یک عضو گروه طالبان گفته که مولوی داود یکی از اعضای برجسته این گروه بوده و رسانه‌های افغانستان از او به عنوان عضو شورای پیشاور پاکستان یاد می‌کردند.
همچنین گفته می‌شود که مولوی داوود در زمان حاکمیت گروه طالبان والی این گروه در کابل بوده‌است.
گروه داعش مسولیت این قتل را به عهده گرفته اما نام فرد کشته شده را ذکر نکرده‌است.
منابع گروه طالبان نیز گفتند که چند روز پیش مردان مسلح ناشناس یکی از افراد نزدیک به مولوی داود را در همین منطقه کشته بودند.
رسانه‌های پاکستانی نیز گزارش داده که افراد مسلح موتر مولوی داود را در نزدیک یک کمپ مهاجرین بنام \"شمشتو\" دیر هنگام شب پنجشنبه هدف قرار دادند.
به گزارش رسانه‌های پاکستانی در مراسم تدفین او در \"زاخیل\" در نزدیک \"نوشیره\" عصر روز جمعه، هشتم ثور هزاران تن از طرفدارانش شرکت کرده بودند.
به گزارش این رسانه‌ها این فرمانده طالبان قبلا توسط دولت پاکستان بازداشت شده و به درخواست حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در سال‌های 2013 و 2014 آزاد شد ولی هیج زمان بعد از رهایی در روند صلح افغانستان شرکت نکرد.
مولوی داود، اولین عضو طالبان نیست که در پاکستان کشته می‌شود. در جنوری سال 2015 میلادی مولوی میراحمد گل هاشمی، والی خود خوانده طالبان برای ولایت شرقی ننگرهار در پاکستان کشته شد و در سال 2014 مولوی عبد الرقیب، یک وزیر حکومت طالبان نیز در شهر پیشاور به قتل رسید.
در جوزای سال 1395 وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در یک حمله هوایی ملا منصور، جانشین ملا محمد عمر، رهبر سابق طالبان را در خاک پاکستان هدف قرار داد.
گروه طالبان در افغانستان درباره کشته شدن این رهبر گروه طالبان اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

  پربازدید ترین